חוויה שאין שניה לה
חוויה שאין שניה להצילום: ארנון בוסאני

כ-40 אלף משתתפים, מתוכם כ-5,000 רצים מכ-80 מדינות צפויים להשתתף השנה באחד מהמרתונים המאתגרים והיפים בעולם, מרתון Winner ירושלים ה-10.

המרתון, שיתקיים ב-20 במרץ, כולל מסלול עוצר נשימה, המשלב אתגר לרצים ונופים מרהיבים המספרים את סיפורה של ירושלים לאורך היסטוריה של 3000 שנות קיומה של העיר.

ההרשמה למרתון תינעל ביום יום שישי ה-28 בפברואר 2020 כשגם השנה יערכו שישה מקצים: מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מירוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומירוץ קהילות (800 מטר).

הערב (שני) התקיים אירוע ההשקה הרשמי והחגיגי המהווה את יריית הפתיחה למרתון. באירוע שנערך במלון ולדורף אסטוריה אמר ראש העיר ירושלים משה ליאון כי "השנה צפויים להגיע כ-5,000 רצים מחו"ל- מספר שיא של כל הזמנים''.

ליאון הכריז כי השנה גם הוא ילבש את החולצה ויהיה חלק ממניין 40 אלף הרצים. "מרתון Winner ירושלים הוא אירוע הספורט הגדול בישראל המקדם תרבות ותיירות בינלאומית בעיר ירושלים בפרט ובישראל בכלל. מדובר באירוע הצובר תאוצה וביקוש עולה משנה לשנה ומיצב את מקומו בין המרתונים הגדולים בעולם, לצד מרתון ניו יורק, מרתון ברלין ומרתונים נוספים בהם כל רץ מרתון שואף להשתתף. אירוע המרתון הוא גאווה לעיר ולתושביה".

מרתון ירושלים נחשב לאירוע הספורט השנתי הבינלאומי הגדול בישראל. בתשעת המרתונים הקודמים בבירה, למעלה מ- 231 אלף איש חצו את המסלול המאתגר מתוכם כ- 24 אלף רצים מהעולם. נכון לרגע זה ישנה עליה של 15 אחוזים במספר הנרשמים למרתון בהשוואה לשנה שעברה.

מרתון ירושלים הוא גם אירוע הספורט החברתי הגדול במדינה בו לוקחות חלק עשרות עמותות כדוגמת שלווה, האגודה למלחמה בסרטן, אמי"ת, קו לחיים, דרכינו, עלה, יחד, המרכז לנפגעות אונס ותקיפה מינית, קרן קובי מנדל, סולם ועוד. המרתון מהווה מקור הכנסה לתיירות בבירה, שכן בשנה שעברה עמדו ההכנסות לעסקים בעיר על כ-15 מיליון שקלים ועל פי התחזית השנה צפויות ההכנסות להגיע לרף ה-20 מיליון שקלים שיושקעו חזרה בפיתוח עסקים ובפרויקטים חברתיים בעיר.

לכבוד חגיגת העשור העניק ראש העיר ליאון אותות הוקרה מיוחדים לרצים שהשתתפו בתשעת המרתונים הקודמים בירושלים, במסלול המרתון המלא, וצפויים להשתתף בו גם השנה, בפעם העשירית ברציפות, ביניהם אברהם חרמון (42) מהר ברכה, אברהם ארמה (60) מהושעיה, אודי בן יעקב (66) ממושב גבע, מיכאל פרנקל (31) מירושלים, סו רוזנפלד (55) מאפרת, דבורה רייכרט (52) מרמת גן, דורון ויזל (50) מנתניה ורענן תמם (42) מאורנית.

באירוע נחשפה חולצת המרתון הרשמית והמדליה הנחשקת שתחכה לרצים בתום המסלול.

איציק קורנפיין, מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים: "מרתון Winner ירושלים, אירוע הספורט הבינלאומי הגדול בישראל מעניק למשתתפים מעבר לחוויית ספורט ייחודית שאין כמותה בשום מקום אחר בעולם, גם אתגר פיזי. לצד התרומה הכלכלית האדירה לעיר וסיפורם המרגש של כל אחת ואחד מהרצים, אנחנו מצפים לשבור שיא חדש עם כמות המשתתפים בחגיגה ספורטיבית מרשימה שכמותה לא נראתה במדינת ישראל ואנו מתחייבים לחוויה בלתי נשכחת".

מרדכי בניטה, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת: "עשרה קבין של יופי ירדו לעולם, תשעה נטלה ירושלים ואחד כל העולם כולו. לרוץ בירושלים- בנופיה המשכרים, להיכנס בשער יפו ולעבור בצמוד לחומות העיר העתיקה, זוהי חוויה שאין שניה לה. משרד ירושלים ומורשת שמח להיות שותף למרתון Winner ירושלים שחוגג השנה את שנתו העשירית. אני רוצה לאחל לכל הרצים שלמרות העליות הלא פשוטות שישנן בירושלים שהנוף והאווירה יעזרו לאזן את הקושי ושהחוויה תהיה מהנה ביותר".

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות הוסיף כי "כבר 10 שנים שמשרד התיירות מארח עיתונאים מובילים מן העולם למרתון הייחודי של ירושלים. המרתון הוא עוגן תיירותי משמעותי לעיר והוא מקודם כחלק מקמפיין ירושלים- תל אביב ברחבי העולם כמו גם בערוץ יורוספורט וטרגוט רצים מרחבי העולם בשיווק דיגיטלי. אנחנו גאים בשבירת השיאים בתיירות מידי שנה ובטוחים שמרתון Winnerירושלים יהיה חלק משבירת השיאים בתיירות גם בשנה הזו".

יעל אלמור, מ״מ מנכ"ל הטוטו, נותנת החסות הראשית של המרתון, אמרה כי "מרתון Winner ירושלים מגלם במובנים רבים את התכלית והייעוד של הטוטו- שילוב קסום של ספורט עממי- משפחות, ילדים, נערים ונערות מכל הגילים הגילאים והמגזרים, הרצים כתף אל כתף לצד ספורטאי הישג המשתייכים לקבוצות ריצה מקצועניות וטובי הרצים בארץ ובעולם. כל אלה הופכים את הריצה במרתון Winner ירושלים לחוויית ריצה שאין דומה לה בארץ ובעולם. אני מבקשת לאחל הצלחה רבה לכל הנרשמים למרתון Winner ירושלים ובלי קשר לזמנים ולתוצאות שתשיגו, מרגע שהשתתפתם כולכם ווינרים".

אבי בן דוד, מנכ"ל חברת מ.ב.ס יבואני saucony בישראל: "אנו נרגשים לקחת חלק זו השנה השנייה כנותני חסות רשמית במרתון Winner ירושלים הבינלאומי, אשר בו ישתתפו אלפי רצים מהארץ והעולם לצד נופים ותרבות האופיינית רק לעיר ירושלים. כחברה בינלאומית המתמחה בנעלי ריצה וההליכה הטובות בעולם ובמבחר מוצרי ספורט משלימים , אנו מביאים ניסיון מקצועי והיכרות ארוכת שנים עם ענף הריצה מהמתקדמים בעולם כאשר המטרה הסופית שלנו היא לספק לרצים את חווית הריצה הטובה בחייהם. אנו מאחלים בהצלחה לאלפי הרצים שייהנו ממבחר ממסלולי ריצה המספרים את סיפורה של ירושלים".