בני גנץ
בני גנץצילום: איתן אלחדז/TPS

הפרשן המדיני של חדשות 13, ברק רביד, התייחס בצהריים (שלישי) לכוונת המחנה הלאומי להחיל ריבונות ישראלית בבקעת הירדן, ואמר כי מפלגת כחול לבן מתנגדת למהלך דרמטי כזה.

''בני גנץ לא באמת בעד סיפוח בקעת הירדן. הקו שלו ושל כחול לבן הוא שהם בעד סיפוח אבל רק בהסכם שלום ובהסכמת ירדן ומדינות המערב. אין ולא יהיה הסכם/הסכמה כזה/כזו בעתיד הנראה לעין והמשמעות היא בעצם שהם נגד סיפוח", כתב רביד בחשבון הטוויטר שלו.

לטענת רביד, כל מהלך לסיפוח הבקעה שיתבצע בממשלה ובכנסת לפני הבחירות יהיה בלתי חוקי לחלוטין. ''זה יהיה מחטף בלתי קביל בעליל. איך אני יודע? כי נתניהו אמר לי את זה בעצמו לפני כמה שבועות. הוא יודע את זה כי הוא כבר בדק.

''האם גנץ וכחול לבן יכולים להיגרר בניגוד לעמדתם האמיתית לכל מיני התבטאויות או אפילו מהלכים פוליטיים בגלל ספין סיפוח הבקעה שהימין מנסה לקדם עכשיו? בהחלט יכול להיות. אם זה יקרה זו תהיה ראיה שגנץ לא יכול ולא צריך להיות ראש ממשלה", הוסיף רביד.

נציין כי יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, יגיע היום לסיור במועצה אזורית מגילות צפון ים המלח, בהובלת ראש המועצה אריה כהן. בסיור ישתתפו גם שר הביטחון לשעבר ח''כ משה (בוגי) יעלון, וחברי הכנסת יועז הנדל, אורנה ברביבאי ואלון שוסטר.

גנץ צפוי להתייחס במהלך הסיור להבטחת ראש הממשלה נתניהו להחיל ריבונות בבקעת הירדן ובצפון ים המלח.

אתמול התמודדה ''כחול לבן'' עם התבטאות של ח"כ יעל גרמן ולפיה המפלגה תומכת בעקירת יהודים על בסיס תוכנית ההתנתקות.

בראיון לגלי צה''ל נשאלה גרמן האם ''כחול לבן'' תתמוך בהחלת ריבונות בבקעת הירדן והשיבה: "אנחנו לא מדברים על סיפוח הבקעה, אני לא יודעת מאיפה זה הגיע. אנחנו מדברים על איזשהו הסדר שמבוסס על התנתקות. זה כתוב במפורש במצע שלנו. אולי כל אחד יכול למצוא מה שהוא רוצה".

בעקבות הביקורת מימין הסבירה גרמן כי התכוונה לתוכנית ''היפרדות'' ולא תוכנית ''התנתקות'', כלשונה. ''בעניין הבקעה, המצע שלנו אומר 'בקעת הירדן תהיה גבול הביטחון המזרחי של ישראל', וכן 'ניזום ועידה אזורית עם מדינות ערב... ונעמיק את תהליכי ההיפרדות מהפלסטינים'.

''ולכל החוגגים סביב המילה הטעונה: התנתקות. תרגעו, התכוונתי להיפרדות. היפרדות ולא התנתקות", אמרה ח''כ גרמן בהודעת הבהרה שפרסמה.