ליאור רוזנפלד
ליאור רוזנפלדצילום: יחצ

נשיא לשכת סוכני ביטוח, ליאור רוזנפלד, התריע כי עשרות אלפי סוכני ביטוח יאבדו את פרנסתם אם חברות כרטיסי האשראי תקבלנה את מבוקשן וימכרו ביטוחים לציבור.

"מה יש להן לעשות שם? למה הן צריכות למכור ביטוח?", שאל רוזנפלד בכנס סוכנות הביטוח תלפיות.

לדבריו כניסה של גופים כגון חברות כרטיסי האשראי למכירת ביטוחים תוביל לכך שאותם גופים "יקבלו עודף כוח, עודף ריכוזיות ועוד שליטה. הם שולטים כבר כיום בארנק הכלכלי שלנו, הם שולטים בכל חשבון הבנק שלנו. אז מה יש להן לחברות כרטיסי האשראי להיכנס לענף הביטוח?".

נשיא לשכת סוכני הביטוח הזהיר, "אם חברות האשראי ייכנסו לענף הביטוח – 60 אלף איש שעוסקים בענף הביטוח תחת סוכני הביטוח, וכל האנשים שחיים בשרשרת המזון שלנו, יכולים להיפגע בצורה אנושה."

"חברות האשראי שייכנסו לענף הביטוח יתנו ללקוחות את מתן ההלוואה ברכישת ביטוח. הם יתנו את הגדלת מסגרת האשראי ברכישת ביטוח. החברות יודעות כבר כיום מתי מחדשים את ביטוח הרכב שלנו. הן מכירות את התשלומים ששילמנו, את הפרמיה. הן יודעות כמה אנחנו משלמים לחברת כלל על ביטוח הבריאות ולחברת מגדל על הביטוח הסיעודי. חברות כרטיסי האשראי גם יודעות שהמידע הזה נמצא אצלהן".

רוזנפלד פנה אל השר אלי כהן שהגיע לכנס וקרא לו להתערב ולמנוע את כניסת חברות כרטיסי האשראי למכירת ביטוח. "זאת לא תחרות – זאת ריכוזיות", אמר רוזנפלד לשר מעל הבמה. "את הריכוזיות הזאת צריך לעצור. לא צריך לאפשר לחברות האשראי להיכנס לענף הביטוח. ביקשתי מהשר אלי כהן להתערב כי הוא חבר טוב של סוכני הביטוח".

"אנחנו נמצאים בתקופת בחירות - אז מה בוער היום לחברות האשראי או לכל מיני פקידים, לנצל את העדר המשילות ולהיכנס לתחום, כשאין ממשלה כיום. בואו נמתין לממשלה החדשה, בואו נמתין לבחירות. לאחר מכן אנחנו נדע להתמודד עם הגזרה הזאת, כפי שהתמודדנו עם גזרות אחרות שנחתו על סוכני הביטוח".

"לצערי בשנתיים שאני מכהן כנשיא לשכת סוכני הביטוח - לא היה לנו יום אחד של שקט", הוסיף רוזנפלד. ''אנחנו קמים כל בוקר עם רצון של מישהו אחר לייתר אותנו. נוכחנו בבקשתו ובהצעתו של ראש רשות שוק ההון ד"ר משה ברקת, שגם חברות הביטוח המסורתיות ייכנסו וימכרו ביטוח ואשראי."

עוד הוסיף נשיא הלשכה כי "אנחנו מבקשים מחברות האשראי המסורתיות - שהן לא במשחק הזה - שנציגיהן יושבים כאן בכנס. שיודיעו שהן לא נכנסות לענף האשראי. שחברות הביטוח המסורתיות לא ימכרו ביטוח באמצעות חברות האשראי. זו בקשה לגיטימית ובהחלט לא מוגזמת.

הנשיא הוסיף והזכיר מאבק במוכרני ביטוחים במוקדים הישירים של חברות הביטוח. לדברי רוזנפלד, "לשכת סוכני הביטוח פועלת בימים אלה כנגד מכירות לא אחראיות ולא מקצועיות וגם לא נכונות, על ידי מוכרנים בלתי מורשים".

עוד הזכיר רוזנפלד כי "בנוסף לזה אנו עדים, חדשות לבקרים, לפרסומים של אתרים מתחזים עם סמל מדינת ישראל. באמצעות הפעולה של לשכת סוכני הביטוח ירדו 3 אתרים כאלה מהאוויר. אבל יש עוד אתרים כאלה. גם אותם צריכים להוריד. לא יכול שכל אחד ישתמש בסמל מדינת ישראל והג'ונגל הזה יחגוג. אנחנו לא ניתן יד"

רוזנפלד התייחס שוב לגל ההצפות שפקד את המדינה בשבוע שעבר. "בשבועיים האחרונים אנחנו עדים לגל הצפות במסגרת מזג אוויר מוזר. מדינת ישראל לא זוכרת מזה הרבה מאוד חורפים הצפות בהיקפים כאלה, ונזקים במימדים האלה. סוכני הביטוח עמדו בראש המחנה. הופענו בכל כלי התקשורת והוכחנו שרק סוכני הביטוח עומדים לצד הלקוחות. רק עם סוכן ביטוח אתה יכול להתמודד. רק עם סוכן ביטוח הציבור בישראל יודע שהוא יכול לישון בשקט".