עמוס דב סילבר
עמוס דב סילברצילום: Avi Dishi/Flash90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, קבע כי בקשתו של עמוס דב סילבר לקביעת "העדר קלון" נידחת ושמו ימחק מרשימת "עוצמה ליברלית-כלכלית"

עמוס דב סילבר, אשר נעצר במסגרת חקירת "פרשת טלגראס", פנה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לקבוע כי אין בעבירות שביצע משום קלון המונע להתמודד בבחירות לכנסת ה-23 במסגרת רשימת "עוצמה ליברלית-כלכלית".

בין השנים 2012-2015 ביצע סילבר מספר עבירות סמים והוגשו נגדו כתבי אישום, בהם הורשע במסגרת הסדרי טיעון.

סילבר טען כי אין קלון במעשיו, "בגדר בחינת הנסיבות יש לתת משקל לכך שהעבירות שביצע תואמות את תפיסת עולמו הערכית באשר לתועלות הגלומות בצריכת קנבס ולהשלכות הנובעות מן האיסור החוקי המוטל על צריכה זו".

בהחלטתו ציין השופט הנדל, "בחינת הקלון מחייבת ממילא לבחון את טיב העבירה ונסיבותיה. בענייננו, הורשע המבקש בשורה של עבירות סמים, ביניהן שלוש עבירות המצויות ברף העליון של תחום עבירות הסמים: ייצור, הכנה והפקה של סם, החזקת סם שלא לשימוש עצמי וכן סחר בסם – עבירות אשר בצידן עונש מאסר של עשרים שנים... הנה כי כן, וכפי שהובהר לעיל, מבחינת מהות העבירה ושיקולי מדיניות משפטית, אין להקל ראש עם מי שמבצע עבירות סמים, מקל וחומר כשמדובר בעבירות סמים חמורות"

השופט הנדל מדגיש בהחלטתו כי "לא מדובר במקרה חד פעמי אלא בחמישה אירועים שונים של סחר בסמים".

"הגעתי לכלל מסקנה כי בשל מהות העבירות וחומרתן, הנסיבות הקונקרטיות בהן בוצעו, תדירות ביצוען ושיקולים של מדיניות משפטית – מעשיו של המבקש מלווים בפגם מוסרי חמור שדבק בו אות קלון". הואיל והמבקש לא עמד בנטל להוכיח אחרת, אין באפשרותו להתמודד בבחירות לכנסת ה-23", חתם השופט.