גמליאל עם סגן השר הרוסי
גמליאל עם סגן השר הרוסיצילום: דוברות

השרה גילה גמליאל סיימה פגישת עבודה פוריה עם סגן שר החוץ של רוסיה ושליחו של הנשיא פוטין למזרח התיכון, מיכאיל בוגדנוב.

הפגישה התקיימה בהמשך לשיחות העבודה בשבוע שעבר במוסקבה ולקראת הגיעו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ולמרות הביקורת שמתחו בסביבתו של ראש הממשלה על התבטאויותיה בעניין נעמה יששכר לאחר הפגישה הקודמת.

בעקבות הפגישה ציינה השרה השרה גילה גמליאל: "מתוך אחריות לאומית ולבקשת ראש הממשלה לא אפרט על תוכן הפגישה".

טרם הפגישה, השרה גמליאל ערכה אירוע קבלת פנים לסגן השר בוגדנוב לרגל הגיעו לארץ. באירוע השתתפו אישי ציבור בעבר ובהווה, וותיקי מלחמת העולם השנייה (וטרנים) ובכירים מתחומי העסקים והתרבות בישראל.

בין הנוכחים בקבלת הפנים היו ממלא מקום ראש הממשלה ושר החוץ לשעבר סילבן שלום, יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, מנהיג העדה הדרוזית בישראל, השיח' מואפק טריף, איש העסקים סילבן אדמס, ואיש העסקים רמי לוי.

השרה גמליאל אמרה בקבלת הפנים, "יש לי את הכבוד לקבל את פניו של סגן שר של רוסיה ושליחו המיוחד של הנשיא פוטין למזרח התיכון, מר מיכאיל בוגדנוב, אחד מידידי ישראל הגדולים ביותר ברחבי העולם ואדריכל היחסים הקרובים בין המדינות שלנו. אנחנו מעריכים את כל פועלך, בגלוי ומאחורי הקלעים. ברוך הבא, תמיד טוב לעבוד איתך".

סגן השר בוגדנוב רמז בדבריו לפרשת יששכר, "כמובן שלנשיא פוטין יהיו כאן פגישות עם הנשיא וראש הממשלה, וכמובן תהיה אפשרות לדון בשאלות במסגרת היחסים המיוחדים והידידותיים בינינו וכמובן בבעיות שמדאיגות את שתי המדינות שלנו. אני בטוח שהביקור הזה יהיה גם נדבך חשוב מאוד בפיתוח של היחסים בין המדינות שלנו. רציתי להודות שוב לגילה גמליאל".