רגב: להכיר באנטישמיות החדשה

שרת התרבות מירי רגב נאמה הערב (שלישי) באירוע הוקרה שנערך בירושלים לנשיאת גאורגיה, סלומה זוראבישווילי, על ידי מוזיאון ידידי ישראל ושגרירות גאורגיה בישראל.

האירוע נערך בעקבות הכרזת הנשיאה על הקמת משרד תרבות משותף לישראל ולגאורגיה ובשל מאבקה באנטישמיות במדינתה.

באירוע התייחסה רגב לסוגיית המאבק באנטישמיות ואמרה, "לדאבוננו האנטישמיות עדיין קיימת ומתבטאת במלוא כיעורה באירועי דמים ברחבי העולם באירועים ובמתקפות נגד יהודים, נגד בתי כנסת, נגד ישראל".

לדבריה, "מול עליה זו של הגלים העכורים, אנו נחשפים גם לאנטישמיות חדשה, שהיא לכאורה רכה יותר אך בפועל היא לא פחות מסוכנת. אנטישמיות, שנאת ישראל מבית מדרשה של תנועת ה-BDS, הפועלת להחרמת ספורטאים ישראלים, אמנים ישראלים ומדענים ישראלים".

בהמשך דבריה הוסיפה רגב, "עלינו לפעול ולהתאחד כנגד הגזענות בכל מקום בעולם. תודה לאל הוקמה מדינת ישראל אשר תכליתה לשמור על העם היהודי בארץ ובעולם כולו. לעולם לא עוד, עם ישראל חי".

נשיאת גאורגיה, סלומה זוראבישווילי, אמרה באירוע, "אני גאה לייצג את גאורגיה בטקסי הזיכרון והנצחת המרד מתקופת השואה. כבוד גדול להיות כאן בעיר הנצח ירושלים, עיר הנצח של המלך דוד".

הנשיאה ציינה בין היתר שבתקופת גירוש ספרד, גאורגיה סיפקה מפלט ליהודים והבהירה שזה מבטא את היחס לעם היהודי במשך הדורות, "תמכנו זה בזה במשך הדורות, יש הבנה הדדית וידידות".