נשיא פולין אנדז'יי דודא
נשיא פולין אנדז'יי דודאצילום: רויטרס

העימות בין פולין ורוסיה סביב האחריות לפריצת מלחמת העולם השנייה והשואה ממשיך להתרחב.

בראיון שהעניק נשיא פולין, אנדז'יי דודא, למגזין הבריטי "פייננשל טיימס" הוא האשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהפצת שקרים סביב השואה והאחריות לפריצתה של מלחמת העולם השנייה.

"דבריו של ולדימיר פוטין הם עיוות מוחלט של האמת ההיסטורית. אנו נותנים לכך כינוי מאוד ברור – זו אידיאולוגיה, זהו סוג של רוויזיוניזם פוסט-סטליניסטי" אמר דודא.

הוא הוסיף עוד כי "חלק מהאנשים טוענים כי זו תעמולה, לוחמה היברידית, בעוד אחרים טוענים כי דבריו של פוטין משמשים לתעמולה פנימית. עבורנו זה לא משנה. עבורנו מה שחשוב הוא שהשקר ההיסטורי הזה מופץ ברחבי העולם, ואנו לא יכולים בשום אופן לקבל זאת".

דודא גם התייחס להחלטתו להחרים את הטקס לציון יום השנה ה-75 לשחרור אושוויץ-בירקנאו בירושלים, ואמר כי לא מדובר בהחלטה שנבעה מהתערערות היחסים עם ממשלת ישראל, מאחר והאירוע מאורגן על ידי ארגון פרטי בראשות משה קנטור ולא על ידי ממשלת ישראל.

דודא המשיך בראיון גם לתקוף את רוסיה על סיפוח חצי האי קרים, וקרא לקהילה הבינלאומית שלא להסיר את הסנקציות הכלכליות על רוסיה. "אנו ממשיכים לדגול ולדרוש בשלמותן הטריטוריאלית של אוקראינה וגיאורגיה כאחת. זה בהחלט לא מקובל שרוסיה תעביר גבולות בכוח במאה ה-21. איננו מסכימים למדיניות שתוביל לניסיונות להקל את הסנקציות או להסיר אותן, ולחזור לעסקים כרגיל עם רוסיה", אמר דודא.