כוכבי ולוחמי 'כפיר'
כוכבי ולוחמי 'כפיר'צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ביקר היום (רביעי) באוגדת עזה וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, ומפקדים נוספים.

בנוסף, שוחח הרמטכ''ל עם לוחמי חטיבת כפיר ולוחמי השריון לאחר סיכול החדירה לשטח ישראל אתמול בערב.

הרמטכ״ל הביע את הערכתו הרבה לעשייתם של המפקדים והלוחמים בחזית רצועת עזה הפועלים לילות כימים במשימת ההגנה על בטחון תושבי גזרת עוטף עזה בפרט ומדינת ישראל בכלל.

כמו כן, הרמטכ"ל הכריז על הסבת חטיבת כפיר לחטיבת חי"ר עתירת אש כחלק מההחלטות הראשונות בתהליך הדרגתי שייקח מספר שנים.

בשיח עם לוחמי החטיבה אמר כוכבי כי ״החוכמה של צה"ל בכלל ושל בטחון שוטף, של פעילות מבצעית בגבולות בפרט, היא כזאת שיש מערכות שלמות של מודיעין, של אמצעי אש, של אמצעי יבשה, אוויר, לפעמים גם ים, ושברגע ספציפי כשיש אינדיקציה אתה יכול להביא את כל היכולת הזו, והבאתם בדיוק את היכולת הזאת.

''יש לי הערכה רבה על האופן שבו עשיתם את זה, ובאותה נשימה תזכרו שזה יכול לקרות הלילה או למחרת. אנחנו קיבלנו החלטה במהלך השבוע האחרון להפוך את חטיבה 900 לחטיבת חי"ר רגילה לכל דבר ועניין, ולא רק שהיא תהיה חטיבת חי"ר רגילה לכל דבר ועניין, היא תהיה מה שאנחנו קוראים חטיבת חי"ר-אש.

"היא תתמחה, ביחד עם עוד שתיים-שלוש חטיבות, שניקח אותן ונסב אותן ליכולת הזאת שנקראת חי"ר-אש, להיות חטיבה שמתמחה לא רק במרחבים עירוניים, אלא גם מתמחה בלחימה במרחב עירוני שהיא עתירה ועשירה ביכולות השמדה של אויב", הוסיף הרמטכ''ל.