מנסור עבאס, מטאנס שחאדה והיבא יזבק
מנסור עבאס, מטאנס שחאדה והיבא יזבקPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

מפלגת עוצמה יהודית הגישה הערב (רביעי) שתי עתירות לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת, בדרישה לפסול את מועמדותם של חברת הכנסת היבא יזבק ושאר חברי הרשימה המשותפת.

בעתירות נטען כי חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי ותומכים בגלוי בארגוני טרור.

בעתירות שהגישה המפלגה לוועדת הבחירות ישנה "מסה קריטית של ראיות המלמדות על תמיכה שיטתית של יזבק וחברי המשותפת בטרור. בשונה ממפלגות אחרות שהגישו עתירות רזות ודלות, אנו בעוצמה יהודית השקענו משאבים רבים על מנת להוציא לאור ולהציג לציבור את התמיכה הבלתי מסוייגת של הח"כים מהמשותפת בטרור".

באשר להיבא יזבק, נטען כי לא רק שחברת הכנסת מעודדת ומשבחת מחבלים, אלא שהיא גם קראה בעצמה לבצע פיגועי טרור.

בעתירה הובאה הצעת חוק יסוד: מדינה דמוקרטית שהוצעה על ידי חברי הרשימה המשותפת לפני כשנה, בה ביקשו חברי הכנסת הערבים לבטל את חוק השבות, להחליף את סמלי המדינה וההמנון, ולהוסיף את השפה הערבית כשפה רשמית של המדינה. עוד הובאו עשרות ציטוטים של חברי הכנסת, ובהם לדוגמא קריאתו של יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה במקביל לצעדת חמאס לגדר ולפיה "נתמוך בגיבורי עמנו בעזה ובזכות השיבה".

כמו כן, בעתירה הובא הפוסט בו כתבה יזבק יום לאחר חיסולו של המחבל סמיר קונטאר: "השהיד הגיבור סמיר אלקונטאר סמיר", והקריאה שפרסמה יזבק בשם המחבל כקים יונס ולפיה "או שנשיג ניצחון או שנהיה שהידים. אנו חוזרים ומזכירים לבני עמנו את חשיבות תפקידם בסיום וזאת בהעצמת פעילותיהם מחוץ לכתלי בתי הכלא בכל הרמות".

עוד הובאו דברים ששיתפה יזבק לאחר חיסול המחבל באסל אלאערג' שחוסל על ידי לוחמי הימ"מ בניסיון מעצרו, בהם נכתב על המחבל כי הוא "מהפכן, שהיד, האינטלקטואל שלא נשבר וכי כל מחיר שמשלמים למען ההתנגדות ולא התקבלה לו תמורה ישירה, התמורה תתקבל מאוחר יותר. זה נקרא תועלת רציפה. ההתנגדות לא נגמרה, היא תימשך לנצח".

בעניינה של יזבק, נכתב בעתירה כי היא "תומכת תמיכה מלאה במאבק מזוין נגד המדינה. המשיבה מפרסמת קריאות להשתתפות בפעולות טרור, מהללת ותומכת במחבלים שרצחו יהודים, מפגינה וקוראת לשחרורם של כלל האסירים הפלסטיניים שהשתתפו בפעולות טרור נגד מדינת ישראל. המשיב תומכת במאבק המזוין הן תמיכה פוליטית והן תמיכה בפועל".

נוכח כמאה ראיות שהוגשו לוועדת הבחירות המרכזית בעתירה, מבקשת עוצמה יהודית, כאמור, למנוע מהרשימה המשותפת ומיזבק להתמודד לכנסת בבחירות.