יפה יששכר בפגישה עם נשיא רוסיה פוטין
יפה יששכר בפגישה עם נשיא רוסיה פוטיןצילום: עמוס בן גרשום \ לע"מ

הקרמלין פרסם בצהריים (חמישי) ציטוטים מהפגישה של נשיא רוסין ולדימיר פוטין עם יפה יששכר, אמה של נעמה המוחזקת בכלא הרוסי. כך דיווח כתב חדשות 12 ירון אברהם.

''אני נרגשת שרצית לפגוש אותי, שאתה מוכן להקדיש לי זמן. אני מאוד מודאגת. זה מוכיח לי שאתה חבר של ישראל, חבר של ראש הממשלה שלנו מר נתניהו. רציתי לומר שהבת שלי כל כך חכמה, אור יוצא מהעיניים שלה. היא טסה לישראל כדי להקים משפחה", סיפרה יפה לפוטין.

''אני מתחננת אליך אדוני הנשיא, בבקשה תחזיר אותה הביתה. אני מתגעגעת אליה מאוד וחולמת לחבק אותה. בעשרת החודשים שביליתי במוסקבה בקהילה היהודית, הבנתי כמה רוחשים אליך כבוד. אין שום אנטישמיות. אני מבינה שזה הודות למאמצים שלך. לכן מכבדים אותך כל כך. תודה רבה לך".

''אני אדם פשוט שנפגשת איתך במעון ראש הממשלה", הוסיפה אמה של נעמה. ''פעם נוספת אני מבקשת ממך רחמים, שתרחם עליה ותחזיר אותה הביתה, אליי. כי היא כל החיים שלי. יש לי שתי בנות והן כל העולם שלי".

הנשיא פוטין אמר ליפה יששכר: "אני מבין. היום תבקר אותה גברת מוסקלקובה, שהיא האמונה על זכויות אדם ברוסיה. היום היא תבקר את הבת שלך".

פוטין ליפה יששכר: הכל יהיה בסדרבאדיבות כאן 11

לאחר הפגישה הבוקר אמר פוטין בבית ראש הממשלה: ''ברור לי שנעמה היא ממשפחה טובה. ניקח הכל בחשבון בזמן קבלת החלטה. הכל יהיה בסדר".

יפה יששכר אמרה לעיתונאים: "אני אופטימית, הוא מקסים ולא ציפיתי לפגוש נשיא מעצמה כזו גדולה ולפגוש אדם כמוני. דיברנו ממש קרוב והוא הבטיח שהוא יחזיר לי את הילדה הביתה ואני נאחזת במשפט שהוא אמר".

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע סיפוק רב מאמירתו של הנשיא פוטין, ומודה לו על נכונותו".