דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

ארה"ב הזמינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ למפגש שבו יעודכנו בנוגע לתכנית המאה של הממשל האמריקני, כך מדווחים כלי תקשורת אמריקניים.

השניים אמורים להגיע ביום שלישי הבא לוושינגטון, ביום בו תכונס הכנסת לעסוק בנושא החסינות וייתכן שגם בהחלת הריבונות בבקעת הירדן.

במקביל נמסר כי הבית הלבן מתכוון לפרסם ביממה הקרובה הצהרה בנוגע לתכנית השלום במזרח התיכון.

ההערכה היא כי הנשיא טראמפ מעוניין לפרסם את התכנית עוד לפני הבחירות בישראל כדי שהציבור בה יכריע גם לגבי הובלת ההתמודדות עם הרצון האמריקני לקדם את הנושא הישראלי פלסטיני.

ייתכן שהדיון שהתעורר במערכת הפוליטית בישראל סביב סוגיית החלת הריבונות בבקעת הירדן האיץ את האמריקנים לפרסם את תכנית השלום שלהם. זאת גם על רקע העובדה כי לטענתם היא מוכנה לפרסום אך המתינה שיסתיימו הבחירות בישראל, שנגררות בימים אלה לסיבוב שלישי.

בכירים בהתיישבות הגיבו לדיווחים בנושא ואמרו, "התרשמנו שהאמריקאים נתנו את הסכמתם להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן וביישובים ישראלים ביהודה ושומרון".

"לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית מפורזת בשאר השטח", הוסיפו הבכירים.

בתנועת רגבים קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו לשמור באופן מוחלט על האינטרס הישראלי בכל הקשור לעסקת המאה.

"יש פה הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות על איזור יהודה ושומרון, ערש התרבות והמולדת ההיסטורית של העם היהודי", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים. "אנחנו קוראים לראש הממשלה לא להחמיץ את ההזדמנות, ולהחיל את הריבונות על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כשלב ראשוני להחלת הריבונות על יהודה ושומרון כולה, אך בשום מצב אין לקבל הקמת מדינה פלסטינית בלב מדינת ישראל. תמו ימי עזה ויריחו תחילה. מהיום - מעלה אדומים, בקעת הירדן ועופרה תחילה".