עמיטל בראלי
עמיטל בראליצילום: יונתן הלפרין

רבנים בכירים מהציונות הדתית יוצאים בקריאה לקיים בשבת הקרובה, פרשת בא, תפילות המוניות ברחובות הערים, לצורך השמירה על השבת במרחב הציבורי וחיזוק צביונה היהודי של מדינת ישראל.

עמיטל בראלי, מנכ"ל ארגון חותם וממובילי מטה שמירת השבת שמארגן את התפילות מספר מדוע היה צורך לצאת ביוזמה כזו.

"אנחנו רואים את מה שקורה אל מול העיניים שלנו – הדריסה של השבת הציבורית. במובן מסוים מנסים למסמס את הציביון והזהות היהודית של המדינה. מצד שני, הפעילות הזאת עוברת בשקט יחסי אל מול התגובה של הציבור הדתי-לאומי לנושאים מדיניים. לכן, אנחנו רוצים לצאת במחאה שרבים יוכלו להזדהות איתה ולומר שהשבת הציבורית היא בנפשנו כציבור וקוראים לקיים השבת את תפילת 'קבלת שבת' ברחובה של עיר, מתוך אמירה שחשובה לנו הפרהסיה הציבורית ורשות הרבים בשבת", אומר בראלי לערוץ 7.

הוא מציין כי בין הרבנים שחתמו על הקריאה לקיים את התפילות מצויים הרב מאיר מאזוז, הרב שלמה עמאר, הרב אריה שטרן, הרב אביגדור נבנצל, הרב דב ליאור, הרב צפניה דרורי, הרב יעקב אריאל והרב מרדכי גרינברג.

המסר מבחינת בראלי הוא שמירת השבת במרחב הציבורי היא לא אינטרס רק של ציבור דתי. "כמו שיש ערכים מובילים לכל מדינת ישראל – כמו שברור שביום הזיכרון לא פותחים בתי עינוגים כחלק מהציביון שלנו – גם השבת היא חלק מהציביון. אנחנו לא מדברים על מה שעושה האדם הפרטי, אבל במובן שלנו כחברה וציבור, אנחנו מאבדים את הביטוי של הציביון היהודי במרחב הציבורי".

"אם אנחנו לא נדע לשמר את המעט שעוד יש, איך יבוא לידי ביטוי הציביון של המדינה היהודית? זה ערך שכולם יכולים להזדהות איתו. זה לא מאבק מגזרי. גם הציבור המסורתי והחילוני, נושא את העיניים לציבור הדתי לאומי, וממתין שאנחנו נבוא ונגיד את הדברים הללו ונביא אותם לידי ביטוי".

לדבריו, אל המתפללים יצטרפו חניכי ומדריכי תנועות הנוער עזרא ואריאל שיצאו בקריאה להפסיק את ההתנהלות של חלק מראשי הערים שהחליטו לקיים תחבורה ציבורית בשבת.