נשות הכותל
נשות הכותלצילום: מרכז ליב"ה

אורן הניג ואריאל גרינבאום ממרכז ליב"ה פנו במכתב לרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל, שבו הם דורשים ממנו לפעול בצורה תקיפה נגד הפרובוקציה המתוכננת של 'נשות הכותל' מחר (שני) ברחבת הכותל.

בפתח מכתבם פונים השניים לרב רבינוביץ בדרישה שיפעל על מנת שאותן נשים יקבלו צווי הרחקה מהמקום.

"מאחר ודפוס פעולה זה חוזר ונשנה כבר מספר ראשי חודשים, נבקש מכבודכם לפעול כנגד הפרובוקציה, בין השאר באמצעים הבאים: א. הצבת סדרנים שידאגו לאכוף את הסדר ולמנוע את ביזוי הכותל. ב. כפי שנהוג כנגד כל פורעי חוק, מן הראוי שגם אותה קבוצת נשים קטנה וקיצונית שמקפידה לעורר מהומות, לפגוע בסדר הציבורי ולהפר את החוק מדי ראש חודש, ובנוסף אף להצהיר על כך בגלוי לפני, תוך כדי ואחרי האירוע, יקבלו צווי הרחקה על מנת שהסדר הציבורי במקום ישמר".

נזכיר כי בראש חודש שעבר, ראש חודש טבת, ניסו 'נשות הכותל' להבריח ספר תורה לרחבה בעזרת תייר שהגיע לביקור במקום הקדוש, ובהמשך הופקד הספר במשטרת ישראל ולבסוף הוחזר להן.

בהמשך המכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם לרבנים הראשיים לישראל ולמפקד המחוז, מציינים בליב"ה גם את ההתנהלות של 'נשות הכותל' ברחבה המרכזית, "לתדהמתנו, בחודשים האחרונים החלה הקרן להעמיד סדרניות לטובת 'נשות הכותל'. הסדרניות דואגות לתיחום מקום לטובת אירוע הפרובוקציה החודשי שלהן ודוחקות באלימות נשים ממקום תפילתן, זאת על מנת לתת מקום במרכז עזרת הנשים ל'נשות הכותל'. אנו תמהים ונדהמים, מדוע נצרך לשמור ולתחם מקום לקבוצה פורעת חוק שמתנהגת באלימות ובאגרסיביות, כאשר גם על פי פסיקת בג"ץ החמורה שהתירה להן לנהוג כמנהגן, אין שום הצדקה שהן ידחקו ויפריעו את תפילתן של נשים אחרות שבאות להתפלל במקום כמנהג המקום וכמנהג מסורת ישראל".

בהמשך הדברים הם מציגים את דרישותיהם לשמירה על הסדר בעזרת הנשים בפרט ובכותל בכלל: "מן הראוי היה שלנשות הכותל האמיתיות, אלו שבאות להתפלל כמנהג מסורת ישראל מדורי דורות, אלו שנדחפות ומבוזות בגלל רצונם לנהוג על פי קדושת המקום, שאליהן תוצמדנה סדרניות שיגנו עליהן מהאלימות של 'נשות הכותל'.

''לפיכך דרישתנו לנהוג באמצעים הבאים: א. הצמדת סדרניות לנשים המתפללות, על מנת שיגנו עליהן מהדחיפות והאלימות של 'נשות הכותל'. ב. לדאוג שציבור הנשים שמגיעות להתפלל לא תוזזנה ממקומן לטובת אותה קבוצה קטנה וקיצונית. ג. לחדול מיצירת רחבה סטרילית לטובת אותה הקבוצה, אם 'נשות הכותל' רוצות להתפלל הן מוזמנות להתפלל כמו כל הנשים המגיעות לכותל, ללא המחזה האבסורדי וההזוי שנראה מדי ראש חודש, כאשר רשויות החוק והממונים על קדושת הכותל מגינים על מבזות הקודש ומפרות החוק".

אורן הניג ממרכז ליב"ה מסר: "מדהים לראות כל חודש מחדש את העזות והחוצפה של אותה קבוצת נשים פורעת חוק, שלא מתביישת להפר את התקנות ואת החוק כדי להשיג איזשהו הישג לטובת קבוצה שכבר 30 שנה לא מצליחה לגדול. אנחנו קוראים לרב הכותל לפעול בתקיפות כנגד העבריינות של אותה קבוצה. אנחנו בע"ה נהיה שם גם מחר, אלפי מתפללים ומתפללות, ונביע את קשר הנצח של עם ישראל לשריד בית מקדשנו, כמנהג המקום, על פי מסורת ישראל".