בנט: לא נאפשר מסירת סנטימטר אדמהערוץ 7

שר הביטחון נפתלי בנט מסר הערב (ראשון) בעיר אריאל הצהרה בנוגע ל"תוכנית המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ההצהרה המלאה:

אנחנו מודים לידידתנו הגדולה ביותר ארצות הברית, ולנשיא דונלד טראמפ - חבר ענק של מדינת ישראל והעם היהודי, לג'ראד קושניר, ולשגריר דייויד פירדמן, על מאמציהם, ועל הצגת תוכנית המאה, שתקרה מחר.

אנחנו עומדים מאחורי ראש הממשלה במסעו לארצות הברית ומחזקים אותו מכאן, מהעיר אריאל שבשומרון. עומדת בפנינו, בפני ממשלת ישראל, הזדמנות של פעם בחמישים שנה להחיל את החוק הישראלי על חצי מליון ישראלים בשבוע הבא – על אלפי מנשה ואיתמר, על מעלה אדומים, ומכמש,
על בקעת הירדן ועל גוש עציון.

שואלים אותנו בימים האחרונים מה תהיה עמדת ימינה בנוגע לתוכנית המאה. תשובתנו היא פשוטה:
יספחו נתמוך, לא יספחו – לא נתמוך. אם כל הארוע הזה ייגמר ללא החלת ריבונות עכשיו, לפני הבחירות, כאשר האמריקאים נותנים לנו רוח גבית, אזי זו לא תהא עיסקת המאה, אלא החמצת המאה.

אני חוזר למי שזה לא ברור לו: יספחו נתמוך, לא יספחו – לא נתמוך. מה שיקבע זה לא הדיבורים שם, אלא המעשים כאן, בישראל.

מעשה החלת הריבונות. אומר ביושר: אני לא מתעניין מה תגיב כל מפלגה על התוכנית, מי יוציא הודעה כזאת או אחרת, ומי יעשה פוטואופ יותר מוצלח עם נשיא ארצות הברית. המעשים חזקים מהדיבורים.
כשבגין רצה להחיל ריבונות על הגולן ב1981, הוא לא דיבר על זה. הוא פשוט עשה זאת.

היו כבר עשרות תוכניות מדיניות, מתכנית רוג'רס ועד תכנית וואי, ונשפכו מילים כמים – הפעולה היחידה המעשית היא החלת ריבונות. לפני כעשור הנחתי על השולחן את התכנית המדינית שלי להחלת ריבונות על כל שטחי C—השטחים הישראלים ביהודה ושומרון. זה קרה בזמן שהשיח הציבורי והפוליטי עסק בהתנתקות, התכנסות והקפאות. אני וחבריי בימינה עסקנו כל העת בקידום רעיון החלת הריבונות.

ממשלת הימין תיבחן לא במריבות עם השמאל – אלא בהחלת ריבונות מלאה על חצי מליון ישראלים בשבוע הבא. לא דיבורים – מעשים. בעוד שבוע, אריאל יכולה להיות חלק ממדינת ישראל.

אם אכן הדבר יקרה – אנו נתמוך בתוכנית המאה בממשלה. אם לא נעשה זאת, אין לנו מה להלין על כחולבן על מרצ או על העבודה. כי רק המעשים ידברו. למען הסר ספק אני מבהיר: ימינה תתנגד באופן חד משמעי להקמה או להכרה במדינה פלסטינית או לכל ויתור על סנטימטר מאדמת ארצנו.

חברים, השאלה היחידה שעומדת באוויר תלויה בנו: האם נחיל עכשיו את הריבונות הישראלית על ההתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעה, או שההזדמנות המופלאה הזו תוחמץ. הקב"ה אמר לאברהם: כִּ֧י אֶת־כׇּל־הָאָ֛רֶץ אֲשֶׁר־אַתָּ֥ה רֹאֶ֖ה לְךָ֣ אֶתְּנֶ֑נָּה וּֽלְזַרְעֲךָ֖ עַד־עוֹלָֽם׃ הדבר מצוי בידי ממשלת ישראל.

מוקדם יותר היום הודיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כי ימריא לסדרת פגישות בוושינגטון עם בכירים רפובליקנים ומנהיגים אוונגליסטים, על מנת להציב את הקווים האדומים של ההתיישבות לקראת פרסום תוכנית המאה.

בשל החשש מהקמת מדינה פלסטינית או פינוי יישובים במסגרת תוכנית השלום האמריקנית, דגן ייפגש עם חברי קונגרס ובכירים במפלגה הרפובליקנית המקורבים לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

לפני המראתו מנתב"ג אמר ראש הממשלה נתניהו ''היום אני יוצא לוושינגטון כדי להתייצב לצד נשיא אמריקני שמביא תכנית שאני מאמין שמקדמת את האינטרסים החיוניים ביותר שלנו".

''במשך שלוש השנים האחרונות שוחחתי אינספור פעמים עם הנשיא טראמפ, ידיד ענק של ישראל, ועם צוותו, על האינטרסים החיוניים הללו, על הביטחון שלנו ועל הצדק שלנו, ואני הולך להיפגש עם הנשיא טראמפ מחר וביום שלישי. יחד איתו נעשה היסטוריה", הוסיף נתניהו.