ריבלין
ריבליןצילום: יד ושם

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא מחר (שני) בשעות הבוקר המוקדמות, לפולין לרגל אירועי הזיכרון לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ בירקנאו ויום השואה הבינלאומי.

עם הגעתו ייפגש הנשיא עם נשיא פולין, אנדז'יי דודה, עמו יוועד לפגישה מדינית לאחריה ישאו השניים הצהרות לתקשורת.

לאחר מכן ישתתף נשיא המדינה בטקס לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ בירקנאו שיתקיים באושוויץ.

בטקס יישאו דברים, נציגים מניצולי מחנה ההשמדה, נשיא פולין, אנדז'יי דודה, נשיא גרמניה, ד"ר פראנק וולטר שטיינמאייר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר ומנהל מוזיאון אושוויץ בירקנאו ד"ר פיוטר ציבנסקי.

בשעות הערב ימשיך הנשיא לגרמניה במטוסו של נשיא גרמניה, מארחו הרשמי בביקורו בברלין. במסגרת ביקורו יישא הנשיא נאום מיוחד במליאת הבונדסטאג (הפרלמנט הגרמני) ביום רביעי, בטקס הזיכרון לקרבנות הנאצים אשר יועבר בשידור חי.

בהמשך ביקורו יערוך הנשיא פגישות עבודה מדיניות עם נשיא גרמניה, קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, יושב ראש הבונדסטאג, וולפגנג שויבלה ומנהיגים נוספים, ואף ייפגש עם ראשי הקהילות היהודיות מהקונגרס היהודי העולמי (WJC).

ערב המראתו אמר הנשיא: "העם היהודי הוא עם זוכר. שמירת הזיכרון היא אבן בניין יסודית ביותר, במורשת של עמנו. היא המצווה עלינו לעמוד גם באושוויץ וגם על אדמת גרמניה ובכל מקום, לזכור ולהזכיר. הקשר בין מדינת ישראל ופולין הוא קשר, שפניו אל העתיד, מתוך מחויבות בלתי מעורערת לזיכרון עובדות העבר. בכוונתי להזמין את נשיא פולין לביקור בירושלים, כדי להמשיך ולדון יחד באופן שבו נוכל לבסס ולחזק את היחסים, ואת שיתופי הפעולה החשובים בין שתי המדינות שלנו".