בנות שירות לאומי
בנות שירות לאומיצילום: אפי עטיאס

ההרשמה לימי הסיירות של עמותת השירות הלאומי 'עמינדב' נפתחה אמש (ראשון) עבור תלמידות כיתה י''ב ברחבי הארץ.

שרית בר אושר, מנהלת תחום ההדרכה בעמותה מספרת לערוץ 7 כי "ימי הסיירות הם ימים בהם הבנות נחשפות למגוון התחומים והאפשרויות שיוכלו לתרום בהם בשנה הבאה. בעלי התפקידים והרכזות המקומיות מחכים להן בבתי הספר ובמוסדות השונים והם פורשים בפניהן את העבודה שהבנות יעשו בשנה הבאה. הן גם פוגשות בנות שמשרתות במקום, לשמוע מהן ולהבין בדיוק לאן יגיעו".

מה השלב הבא בתהליך? יש עוד הכנה לפני הכניסה לשירות?

"יש תחומים שבהם אנחנו עושים הכנה לפני כן ואחרי שהבנות עוברות את המיונים הראשוניים הן יכולות לעבור לשלב הבא. כל בת שמגיעה לסיירת מתראיינת אצל הרכזת המקומית, שפותחת עבורה את השער ומספרת עם מי היא תעבוד, נותנת לה רקע על המקום ועל התפקיד שלו.

''בנוסף, גם מנהל המוסד מראיין וברגע שהיא תקבל תשובה חיובית היא מוזמנת להתחיל את השירות בתחילת השנה. כמובן שבאופן טבעי הרכזת תיצור איתה קשר, תזמין אותה לאירועים במהלך השנה הזו על מנת לחבר אותה לתוך הקהילה או היישוב אליו תצטרף בשנה הבאה".

אילו הכשרות יש לבנות במהלך שנת השירות?

"יש לנו מספר ימי הכשרות. אצלנו בת השירות נמצאת במרכז וזו לא קלישאה או סיסמה. החל משלב השירות של הבת חשוב לנו שהיא תגיע למקום שיהיה לה טוב, שהיא תשפיע ותיתן מעצמה ולא במקום שתחוש שהיא לא משמעותית".

"לפני תחילת השירות אנחנו מקיימים חמישה ימים בתנאי פנימייה מלאים בהם כל בת מקבלת הדרכה על פי התחום שבו היא משרתת. זו הכשרה שמתקיימת לפני תחילת השירות במשך שישה ימים בתנאי פנימיה מלאים. בשבוע שלפני תחילת השירות הבת מוזמנת לסמינריון נוסף שמטרתו לגבש את הקבוצה שמגיע לשירות מסויים או מקום מסויים. אנחנו מאמינים שהדבר יוצר כוח וגורם הנעה לפעילות".

ומה עם בנות השנה השנייה?

"יש לנו סמינריון לבנות שנה שנייה, שבדרך כלל בקיץ הן בשנה הראשונה ולא קל להן לעזוב את מקומות השירות. אנחנו מזמינים אותן לארבעה ימים, בדרך כלל במדרשה בירוחם. הן מדברות על הכל, משוחחות על התחדשות, על המעבר משנה ראשונה לשנייה ואיך עושים אותה משמעותית לא פחות מהשנה הראשונה ומדברים על חיים של שליחות".

"בחורף יש סמינריון נוסף, שהיה לנו לפני שבועיים – בן יומיים וחצי במלון יערים – מלון של ארבעה כוכבים בתנאים של פנסיון מלא. שם יש שיחות מעשירות ושיח בונה ופתוח. היה לנו ערב מאוד מוצלח שמטרתו היה לחדש את הנושא של מעורבות חברתית".

להרשמה לסיירות לחצי כאן