ראש המועצה האזורית שומרון בדרך לוושינגטון

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שוחח הלילה (שני) עם ערוץ 7 וסיפר על נסיעתו לוושינגטון על מנת לקחת חלק בשיחות לקראת הכרזתה של "תוכנית המאה" של נשיא ארה"ב.

"יצאתי לוושינגטון מתוך שמחה גדולה על תכנית היסטורית של המעצמה הגדולה בעולם שמדרבנת את הממשלה שלנו להחיל את הריבונות על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון", ציין דגן.

עם זאת, דגן ביקש להתייחס גם לסיכונים הטמונים בתוכנית המאה, "ה'כוכבית' של הדבר הזה היא מסוכנת ביותר משום שאם נגיע חלילה לזה שממשלת ימין מכריזה על הקמתה של מדינת טרור ברחבי יהודה ושומרון, מפקירה ישובים להיות מבודדים כמו שהיה נצרים וכמו שעשו בהסכם וואי אין ספק שזה דבר מסוכן מאוד".

"ההצעה היא בהחלט הצעה שהיא בחלקה הגדול טובה. אני קורא לראש הממשלה להחיל את החוק הישראלי על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון כבר בישיבת הממשלה הקרובה. היה אפשר לעשות את זה גם לפני תוכנית המאה, נכנסנו לסוג של אופוריה, אבל הכדור מעולם לא היה בוושינגטון,. הכדור תמיד היה בירושלים", הדגיש דגן.

ראש מועצת שומרון הזכיר כי האופוריה מהתמיכה האמריקנית בהחלת הריבונות לא צריכה להשכיח שבסוף ההחלטה צריכה להתקבל בישראל, "ראש הממשלה בגין החיל את החוק הישראלי על רמת הגולן בניגוד לעמדת האמריקנים ולוי אשכול זכרו לברכה החיל את החוק הישראלי על ירושלים המשוחררת בניגוד לעמדת האמריקנים".