בית החולים איכילוב, תל אביב
בית החולים איכילוב, תל אביבפלאש 90

מרכז פרוטונים לאומי ראשון יוקם בבית החולים איכילוב. מדובר במרכז פרוטונים של משרד הבריאות שיפעל לטובת כל המטופלים בישראל.

המרכז יוקם בשיתוף פעולה בין איכילוב, אסותא מרכזים רפואיים ומכבי שירותי בריאות.

לדברי שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "הקמת מרכז פרוטונים לטובת חולי סרטן בישראל היא התפתחות משמעותית במערכת הבריאות ואני שמח שזה מתקדם לעבר ביצוע ממשי. אני בטוח שהאכסניה שנבחרה לטובת הביצוע, בית החולים איכילוב, תדע לתת שירות איכותי ומעולה לכל המטופלים. אין סיבה שישראל, חלוצת הטכנולוגיה המתקדמת, תצטרך להטיס מאות חולים לריפוי בעולם, בהיעדר מרכז פרוטונים בארץ".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי "מדינת ישראל מיישרת קו עם מערכות הבריאות המתקדמות בעולם. המרכז הלאומי שיוקם, ינוהל על ידי המשרד ויהיה בבעלותו והוא ישרת את כל מטופלי ישראל.

"הושקעה מחשבה רבה במודל ההפעלה הנכון, ועכשיו צריך להמשיך לשלב הבא על מנת שהמטופלים יקבלו את הטיפולים החדשניים והמתקדמים ביותר, במקום לטוס למדינות אחרות".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי ת"א אמר כי החלטת משרד הבריאות היא "בשורה אדירה לחולים שכן טכנולוגיה של מאיץ פרוטונים משפרת באופן חסר תקדים את איכות ההקרנה לחולים אונקולוגים ובמיוחד בילדים.

"מדובר יהיה במרכז של משרד הבריאות שישב באיכילוב וייתן שירות לכלל האוכלוסייה ברמה הגבוהה ביותר. הבחירה בבית החולים איכילוב היא טבעית עקב היותנו מרכז שלישוני במרכז הארץ הנגיש ביותר לכלל האוכלוסייה והנהלת בית החולים תספק את שירות זה באופן לאומי ותעשה ככל הנדרש כדי שהשירות יונגש למטופלים בהקדם האפשרי כשכל הליך ההקמה והתפעול יהיה בהנחיה, תיאום וניהול של משרד הבריאות".

הקרנת פרוטונים היא טיפול רדיותרפי מתקדם בסרטן. בדומה לטכנולוגיות מתקדמות אחרות ברדיותרפיה, הקרנת פרוטונים פועלת על ידי העברה מדויקת של קרינה באנרגיה גבוהה לגידול. הקרינה גורמת נזק לדנ"א של התאים הסרטניים ומובילה להרס של תאים אלה.

האפשרות לקבל את הטיפול הזה בארץ, יקל באופן משמעותי על החולים לרבות אותם חולים שנאלצים לטוס לחו"ל כדי לקבלו.