אלה זוכי סרטי החמ"ד לשנת תש"פ

בסינמטק ירושלים הוענקו היום (שני) הפרסים לבוגרי מגמות התקשורת והקולנוע של החמ"ד.

ערוץ 7 העניק השנה שני פרסים על שם איש הטלוויזיה הוותיק אדיר זיק ז"ל. הפרסים נתנו לישיבת לפיד מודיעין "אזעקת אמת" ולישיבת חמ"ד קריית חינוך בית שמש על הסרט "נעליים אדומות".

מנכ"ל ערוץ 7 והעורך הראשי, עוזי ברוך, הכריז על הזוכים וקרא לתלמידים להמשיך ביצירה אמנותית יהודית.

הוא פתח את דבריו לקהל, "בח' בטבת תשמ"ז פרסם העיתונאי דאז אורי אורבך, לימים חבר כנסת ושר, את המאמר 'הטובים לתקשורת', שדורות של עיתונאים דתיים גדלו עליו. מאמר שחולל מהפכה בציבור ויצר דור של אנשי תקשורת מסוג אחר. אני רוצה להגיד לכם כאן היום: 'הטובים לקולנוע'. נכון, אתם רק בתיכון. חלקכם תהיו מהנדסים, רופאים, או אולי מורים, וכל זה נפלא, אבל למי שהזיק הזה של הקולנוע תפס אותו או אותה, אני אומר כאן: 'לכו על זה'

עם ישראל זקוק ליצירה אמנותית יהודית, כזו שלא רק עומדת בכללי ההלכה הפשוטים שכמובן חובה לשמור עליהם, כמו הלכות צניעות וכדומה. עם ישראל זקוק ליצירה שמגיעה מתוך עולם של תורה, עולם של אמונה, עולם של אהבת ישראל ואהבת ארץ ישראל. מה שפעם היה נראה כמו דמיון היום ובטח מחר יכול להיות מציאות. אולי אחד מכם יום אחד יזכה באוסקר הראשון עם סרט יהודי אמוני ושורשי. עלו והצליחו".

סגנית מנהל החמ"ד אתי אורלב הזכירה בדבריה את הרב קוק שכתב "היצירה הרוחנית חופשית היא, אינה מתחשבת עם שום השפעה חיצונית. היא יוצרת כפי הלך רוחה פנימה, וכל מה שתתגבר בקרבה אמונתה בעצמה, כך תעלה למרומי האמת".

"זכינו לראות את יצירותיכם, את היכולות הגבוהות של ביטויי הנפש, המגלים לנו את המקום הנפלא בו זכיתם ללמוד, לקבל ולצמוח!", אמרה.

לצפייה בסרטי הבוגרים לחצו כאן