בנימין נתניהו
בנימין נתניהוPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בוושינגטון הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מושך את בקשת החסינות מהכנסת.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב נתניהו מסר מפורט לאזרחי ישראל לקראת חשיפת תוכנית המאה הערב. ''בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות.

''זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה''.

לדברי נתניהו, ''מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך''.

ראש הממשלה שהודיע ליו"ר הכנסת על משיכת בקשת החסינות מבטיח כי ''בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל.

''כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל", כך נתניהו.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב להחלטת ראש הממשלה למשוך את בקשת החסינות: "אף אדם לא יכול לנהל מדינה, ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

גנץ הוסיף: "נתניהו הולך למשפט. חייבים להתקדם. בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו".