"חלילה וחס שיהיה איזה שלטון של גויים על איזה חלק מארץ ישראל אי אפשר בשום פנים להסכים לזה. אי אפשר וצריך ממש להתנגד לזה", כך פתח הרב זלמן מלמד את התייחסותו לתוכנית המאה שצפוי להציג הערב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

הרב המשיך: "אף על פי שאנחנו רואים שבעצם מהסכמה לתוכנית הזאת לא תקום מדינה פלסטינית, אבל אנחנו נשלים את הריבונות שלנו על בקעת הירדן ועל כל היישובים ומדינה פלסטינית לא תקום כי הערבים לא מסכימים אז היא לא תקום. אנחנו מסכימים לתוכנית אז נקבל את מה שמגיע. אבל אי אפשר להסכים לזה. אי אפשר להסכים לזה".

למרות ההעמדה הברורה הרב הסביר כי במידה והתכנית תעבור הדבר עשוי להיות חיובי: "אז אנחנו צריכים להגיד אשירנו שאנחנו לא בכנסת ולא צריך להחליט את ההחלטות האלה שמצד אחד בפועל למעשה הסכמה יכולה להביא תועלת גדולה, ומצד שני איך אפשר להסכים?. יש דברים שהקב"ה מסדר שאחרים יעשו אותם ואנחנו נוכל להגיד שאנחנו לא מסכימים".

הרב הביא לדוגמא של דבר שהחל באיסור אבל בדיעבד הביא תועלת גדולה את ניתוחי הלב שבתחילה האנשים שלקח מהם הלב ואלה שהושתל בהם הלב מתו והמנתחים עברו על רצח, אבל בדיעבד היום בעקבות הניתוחים האלה ניצלים אלפי בני אדם: "יש דברים שבדיעבד פתאום אתה אומר טוב שזה נעשה, אבל זה לא נעשה טוב מה זה טוב שזה נעשה? מותר להשתמש בזה עכשיו אחרי שכל הניסיון הזה נרכש על ידי הרבה איסורים? יש הרבה שאלות כאלה גדולות ציבוריות שהיה כאילו צריך לעבור כמה איסורים ואחר כך בסוף יצאו דברים טובים".

הרב חזר לשאלה תכנית המאה: "גם פה בשאלה הזאת אתה אומר בעצם זה אסור, אבל בעצם אם אנחנו נעשה את מה שרוצים לתת לנו, די לא תהיה מדינה פלסטינית. זה פשיטה. גם טראמפ יודע שלא תהיה מדינה פלסטינית, מפני שאין להם אפשרות אתה הקפת אותם מכל הצדדים, איזה מדינה הם יכולים להקים? כל בקעת הירדן תהיה שלנו, אז מאיפה תקום המדינה? הם לא יכולים להקים מדינה אמיתית שיש לה העצמאות היא מסובבת מסביב על ידינו. גם הערבים לא יסכימו אז בכל מקרה זה לא יקום ומחר בעוד כמה שנים גם את זה ניקח, גם את השטח הזה. זה פשוט התהליך".

"מורכב. אז אנחנו היום, כיוון שאין לנו את הסנהדרין, אז אנחנו נגיד אנחנו לא מסכימים. הקב"ה יגלגל שהדברים יתגלגלו בצורה כזאת שנרחיב את שליטתנו על ארץ ישראל".

אתר ישיבה יוצא בסדרת סרטונים בעניינים של סדר היום הציבורי עם הרב זלמן מלמד - הירשמו לערוץ היוטיוב וקבלו את כל הסרטונים