עו"ד מיכאל דבורין
עו"ד מיכאל דבוריןצילום: דוברות

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עורך הדין מיכאל דבורין, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל ורועי עידן ברדיו 103fm על החלטתו של ראש הממשלה לחזור בו מבקשת החסינות מהכנסת וללכת למשפט.

למה נתניהו משך את החסינות?

"נתניהו הגיע למסקנה שהוא לא יוכל לקבל הליך הוגן בנפש חפצה כמו שהפסיקה דורשת, וגם אם יעתור על הדבר הזה הסיכויים שלו לנצח פחותים, ולכן החליט לוותר על החסינות".

הוא מאמין שיקבל משפט צדק בבית הדין הישראלי?

"האמת? הוא חייב להאמין במדינת ישראל ובמערכות. אך כשאתה רואה את מחול השדים סביב התיקים האלה אתה לא יכול שלא יתגנבו ללבך ספיקות שככה יהיה. נתניהו ילחם על חפותו בבית המשפט. אם זה היה בית משפט במקום אחר ובארץ אחרת הייתי אומר לך בוודאות שהוא גם ינצח. התיקים עדיין תקדימיים ומוזרים שנראה שנתפרו רק עבורו. נחיה ונראה".

אני שומע את הדכדכוך שנובע בטח גם מאי פסילת ח"כ היבא יזבק.

"יש כאן איפה ואיפה כל כך בולטת. תראה מה שקרה עם התאגידים".

אספר שעו"ד דבורין היה הראשון שחשף שלא הוגשו כתבי אישום נגד התאגידים, כמו בזק ו'ידיעות אחרונות', 'וואלה' וכד'. שלשום פורסם כתב האישום בכפוף לשימוע לח"כ דוד ביטן, ששם אותה פרקליטות מיסוי וכלכלה על הרבה פחות כסף משמדובר כן עומדת להגיש כתבי אישום. למה שם כן ואצל נתניהו לא?

"בכתב האישום של ביטן שישה תאגידים מועמדים לדין. הסכומים הם של עשרות שקלים. בכתבי האישום של נתניהו התאגידים מככבים ואין כתב אישום בלעדיהם והם לא מועמדים לדין".

יש קבוצה שרוצה לקנות את בזק. היא בטח עושה עכשיו בדיקת נאותות והיא צריכה לדעת אם היא מועמדת לדין או לא. מפריע לי שאת כל הדברים הללו אמרנו בזמן אמת ובסוף אנחנו דופקים את הראש בקיר.

"בגשש החיוור היה מערכון בו נאמר ש'הם קובעים את התוצאה, את המזג אוויר והשופטים'. אני חושב שמנדלבליט פועל באופן בלתי סביר. לשקול להעמיד תאגידים אחרי שאתה עוד רגע אתה בבית משפט עם נתניהו, אלוביץ' ומוזס והגשת כתב חשדות לפני שנה זה לא סביר. אם אני אעתור על זה לבג"ץ הוא יענו לי שהם לא מתערבים".

זה שאני יודע שבפרקליטות הם רשלנים ושלא מדובר במוחות הכי גדולים - זה ברור. הם מסתדרים כי הכוח איתם.

"הם עשו חישוב קר. אם הם היו צריכים להעמיד לדין את כל התאגידים הם היו מקימים חצי מקהילת אנשי העסקים על ראשיהם, כנ"ל לגבי העיתונאים שלא בטוח יתמכו במהלך אם זה יפגע בפרנסה שלהם. הם החליטו לבודד את הטייקונים השנואים וראש הממשלה השנוי במחלוקת. זה לא עובד ככה. אם המיליארד שקל חונים בבזק – תחזירו לי אותם בבקשה".

מנדלבליט אומר שהוא עוד חושב על זה.

"חושב על זה ואחר בורח".

(בציניות) אתה רוצה להגיד לי שאיש ימין עם אבא באצ"ל שחובש כיפה יעז לעשות כאלה דברים?

"שאל את ח"כ היבא יזבק. בסוף התפקיד שלנו לחשוף את האמת. שהציבור ידע את האמת וישפוט".

בעיני כל הדבר הזה מאוד מסוכן. מה מערכת המשפט אומרת לנו כאן, שלאנשי ימין אין מה לצפות בפניה לערכאות. הם מצפים שניקח את החוק לידיים?

"להיכנע".