בנימין נתניהו
בנימין נתניהוPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) בשיחה עם עיתונאים ישראליים להשלכות המיידיות של תוכנית המאה, וציין כי השלב הראשון של החלת הריבונות יבוצע מיידית.

"ישראל מקבלת מיד הכרה אמריקנית להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח וכל ההתנחלויות. הכל כלול. ישראל מתייחסת באופן שווה לכל ההתנחלויות. דין איתמר כדין תל אביב", הדגיש נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף כי ישראל מקבלת הכרה אמריקנית לשטחים נוספים בגדה כולל עתודות שטח לפיתוח התנחלויות. "צה"ל ימשיך לשלוט בכל השטח כולל צירי גישה. אף אחד לא ייעקר מביתו. ההכרה האמריקנית מונעת סנקציות בינלאומיות נגד ישראל במידה של סיפוח".

נאום נתניהו בבית הלבןבאדיבות כאן 11

נתניהו הסביר, "החלת החוק הישראלי תיעשה בשתי פעימות - קודם אביא לאישור הממשלה בישיבה הקרובה החלטה להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן וכל ההתנחלויות. לאחר עבודת מטה בישראל ובתיאום עם ארה"ב תובא לממשלה החלת החוק הישראלי על שטחים נוספים. זה ייקח קצת זמן".

"נבטל את הממשל הצבאי מעל חצי מיליון ישראלים בהתנחלויות בעקבות החלטת הממשלה. אחרי החלת החוק הישראלי יוסרו כל ההגבלות על הבניה ועל סוגיות נוספות", הבטיח ראש הממשלה

במסגרת התכנית כל שטח ירושלים שבתוך הגדר יוכר כירושלים המאוחדת, הכפר עקב ישאר בחוץ.
לא יכנס אפילו פליט אחד לישראל. ישראל תמשיך לעד לשלוט בשטח מערבית לירדן.

נתניהו ציין עוד "זהו שינוי מהפכני לעומת תוכניות בעבר, אין דרישות סף מישראל להיכנס למו"מ, אלא רק על הפלשתינים. על הפלשתינים לפרק את חמאס מנשקו ולפרז את עזה".

הדרישות מהרשות הפלסטינית הן הפסקת תשלומים למחבלים, משיכת תלונות מבית הדין הבינלאומי, הפסקת ההסתה נגד ישראל ועוד. בנוסף ארה"ב תדרוש מהפלשטינים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, ובהכרה בישראל כולל המקומות שהחילו ריבונות.

גם אם הפלשתינים יעמדו בכל התנאים: ישראל תשמור על שליטה בים באוויר וישבה ובמרחב האלקטרומגנטי, ותמשיך לשלוט במעברים.