ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

ג'ייסון גרינבלט, לשעבר שליחו של נשיא ארה"ב טראמפ למזרח התיכון, קרא ליישם את תוכנית המאה שפורסמה אמש (שלישי) במקום לבקר אותה.

בראיון לכתב המדיני של ''כאן'', עמיחי שטיין, אמר גרינבלט ''אם לא יושג שלום בעידן טראמפ, ונשיא דמוקרט ייבחר לשבת בבית הלבן יש סכנה לתוכנית שהוצגה היום". הוא הדגיש כי "במקום לבקר אותה, הגיע הזמן ליישם אותה".

בנוגע לטענות כי מדובר בהתערבות פוליטית בבחירות אמר גרינבלט כי "אף פעם אין זמן מתאים להצגת פתרון לסכסוך. ובאמת ב-2 מערכות הבחירות הרגשנו שמדובר בהתערבות, אבל העובדה שנתניהו וגנץ קיבלו את התוכנית – אמורה להסיר את השאלה והתהיות על התערבות פוליטית".

"ב-3 השנים האחרונות הקשבנו לישראלים, לפלסטינים ולאיזור. כולם מקריבים במסגרת התוכנית, וכולם מרוויחים ממנה. אני מקווה שההנהגה הפלסטינית תשנה את דעתה ותלך בדרך השלום".

על התגובות המתונות בעולם הערבי אמר גרינבלט: "אני לא מופתע, אני חושב שהם מייצגים עמדה שהגיע הזמן ליצור מציאות אחרות. אתה רואה שהמון השתנה ביחסי ישראל והעולם הערבי בשנים האחרונות, אתה רואה ששגרירים ממדינות ערב היו בהשקה. הם מייצגים עמדה שרוצה כבר ליצור מציאות אחרת. הגיע הזמן לצעוד קדימה".

נאום נשיא ארה"ב טראמפ בהשקת תוכנית המאהבאדיבות כאן 11