הכירו את המרכז התורני טכנולוגי נחליםערוץ 7

סיירנו במרכז התורני טכנולוגי נחלים בניצוחו של מנהל המרכז, הרב אלי טובול, שסיפר על ייחודיותו של המוסד המכשיר תלמידים הן בהיבט התורני והן בהיבט המקצועי לקראת המשך חייהם.

"המגמה והרצון שלנו הם לאפשר לתלמיד גם לעשות בגרויות וגם לקבל תעודת מקצוע", אומר הרב טובול ומוסיף כי ההכשרה המקצועית מתקבלת לאחר לימוד ייחודי המשלב הן את הלימודים העיוניים בכיתה, והן את הסדנאות ואף ביציאה לעבודה במשך יום בשבוע, "מה שמאפשר להרבה תלמידים שלפעמים קשה להם לשבת בכיתה ,ואנחנו מוצאים אותם מרוכזים עובדים ולומדים.

הלמידה כך הרבה יותר אפקטיבית מבלי לחוש מתוסכל על כך שאומרים לו שהוא אינו יושב. לא צריך לשבת. התלמיד עומד, עובד ומרגיש שהוא מצליח".

את הסיור בוחר הרב טובול לפתוח במה שהוא מגדיר כלבו של בית הספר, בית המדרש ובית הכנסת, "פה אנחנו לומדים ומתפללים. ברוך ה' לומדים כאן תורה במהלך היום בשיעורים רגילים, אבל הדבר המיוחד הוא שיש לנו בית מדרש רשות והכול נעשה מתוך בחירה. משימתנו כמחנכים היא לקחת את הדבר כאתגר, להביא את הדברים המעניינים, שמעסיקים את הילדים, לתת להם מענה וכך ילדים מגיעים בצורה טבעית לתורה שהיא טבעית לעם ישראל".

מכאן עבר הסיור לסדנת הרכב של בית הספר, שם מתמקצעים התלמידים באופן מעשי בטיפול מכונאי ברכב, תוך היכרות "בידיים" עם התקלות ואופן הטיפול בהן. "הלמידה הופכת הרבה יותר חווייתית".

בסדנת החשמל צפינו בתלמידים בשעת לימוד בסדנת בקרים. "התלמידים שלנו מקבלים גם בגרות בחשמל, כעשר יחידות, ומעבר לכך הם מקבלים תעודת מקצוע של חשמלאי מוסמך".
בסדנת המיזוג מספר הרב טובול על דרישות המקצוע המחייבות כיום תו תקן מחמיר שהוא הנלמד בסדנא, כך שתלמיד בוגר המגמה מחזיק באמתחתו גם תעודת חשמלאי מעשי וגם בעל תו תקן של מתקין מזגנים.

מנהל התיכון, עודד משה, מספר על השתלבותם של התלמידים בעבודה מעשית, בה מיישמים את הידע שנאסף במקומות עבודה שונים בהם הם מתוודעים לטכנולוגיות חדשניות ביותר. בין השאר מדובר במקומות עבודה כמו אל על, בזק, IBM ועוד.

מכאן ממשיך הרב טובול ולוקח אותנו לסיור בחוג אגרוף תאילנדי של המוסד, חלק משגרת חוגי ההעשרה של התלמידים. "יש בכך גם חוויה של לימוד תורת לחימה מיוחדת וגם עבודה פנימית".

בנוסף לכל אלה מדגיש הרב טובול את חשיבותו של 'מקום בלב', המקום בו מתכנסים התלמידים אחר הצהריים להעצמה נפשית ואישית יחד עם העובדות הסוציאליות המלוות את שגרת יומם. כמו כן מציג בפנינו הרב טובול את מועדון הפנאי בו מתרעננים התלמידים אחר הצהריים, ומשחקים בליווי צוות הפנימייה.

"האווירה היא אווירה של בית", אומר הרב טובול כשהוא מתייחס לתנאי הפנימייה בהם משוכנים התלמידים. "בפנימייה יש לך את כל מה שאתה צריך, אהבה של המדריכים, מפנקים, אוכל, פעילויות, גיבושים, חברים, הכול", מעיד על עצמו איתן, אחד התלמידים ומוסיף כי מעולם לא חשב שיגיע למצב בו הוא מתגעגע למקום הלימודים מיד כאשר הוא מגיע הביתה.

לרישום למרכז התורני לחצו כאן