נעמה יששכר
נעמה יששכרצילום: באדיבות המשפחה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו החנינה לנעמה יששכר, הישראלית שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר.

על פי הערכות יששכר תשתחרר כבר מחר ותשוב עם ראש הממשלה נתניהו לישראל.

יפה יששכר הגיבה על החנינה, "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה, עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור, כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, "אני מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר. אני מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

שר החוץ ישראל כ״ץ בירך על החלטת נשיא רוסיה ואמר, "אני כמו כל תושבי ישראל שמחים בשמחתה של האם יפה ומשפחת יששכר על שובה של נעמה הביתה. אני מברך את רה״מ בנימין נתניהו על פעילותו הנמרצת למען השבת נעמה תוך ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות".

"בפגישותי עם שר החוץ הרוסי לברוב העליתי את נושא שחרורה של נעמה ושיפור תנאיה עד לשחרור. אני רוצה להודות לעובדי משרד החוץ על קיום הקשר ההדוק עם נעמה ומשפחתה לאורך כל התקופה ועזרתם למאמץ לשחרורה", הוסיף כ"ץ.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר בצוות הבין-משרדי שטיפל במגעים לשחרורה של הישראלית נעמה יששכר מהכלא ברוסיה כי לא היתה עסקה עם הרוסים, אלא שחרורה של יששכר נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לראש הממשלה נתניהו.

לדברי הגורם, אין גם קשר בין השחרור לצעדים שנעשו לטובת הרוסים. "המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם לנוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות", אמר.

הוא ציין כי "הטיפול בנושא בוצע על ידי צוות בין משרדי שכלל את ראש המל"ל, השר זאב אלקין, משרד החוץ, משרד המשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. הסוגיות הובאו להכרעת השרים הרלוונטיים וראש הממשלה".

עוד הסביר הגורם את המניעים שהובילו להתערבות המדינה בפרשה. "המדינה פעלה בעניינה של נעמה - לא רק בגלל הערבות ההדדית שנכונה גם למקרים נוספים - אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".