ריבלין עם ראשי הקהילות
ריבלין עם ראשי הקהילותצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הערב (רביעי) עם כ-20 מראשי הקהילות היהודיות מהקונגרס היהודי העולמי (WJC) שהגיעו מארה"ב, טורקיה, ארגנטינה, אוסטרליה, דרום אפריקה, ומדינות נוספות ברחבי אירופה.

בראש המשלחת עומד ד"ר מארם שטרן, מנכ"ל הקונגרס. אל המפגש הזמין הנשיא את בני משפחות שאול וגולדין שהצטרפו לנשיא בביקורו בגרמניה. הנשיא הפציר בראשי הקהילות להעלות את השבת הבנים מול כל גורם רלוונטי במדינות המוצא שלהם ולסייע בכל צעד אפשרי על מנת לקדם את המודעות לנושא.

ראשי הקהילות סיפרו לנשיא על האתגרים בהם עומדות הקהילות היהודיות ברחבי העולם, עם התגברות האנטישמיות, על החשש שמתלווה למפגשים קהילתיים והשינוי שהם חשים בשנים האחרונות. במפגש אמר הנשיא: "אנחנו משפחה אחת. לכל אחד יש את הקשיים שלו בארצו אבל כולנו ערבים זה לזה."

בהמשך לדבריו אלה אמר הנשיא: "הערבות ההדדית שלנו צריכה לבוא לידי ביטוי גם בדרישה שלנו בקול אחד לשחרר את גופותיהם של הדר ואורון ז"ל".

"אני שמח ונרגש לפגוש בכם, השיחות בינינו חשובות וזה הזמן לשתף פעולה ולממש את הערבות ההדדית בינינו. הקהילות היהודיות הן השבט החמישי שלנו. אני יודע שהקהילות שלכם נמצאות תחת איום האנטישמיות הגוברת. אנחנו מודאגים מאוד מכך. על כל מדינה וממשלתה אחריות לביטחון הקהילה היהודית שלה, ואנו במדינת ישראל מחויבים לעשות כל שביכולנו כדי לסייע במאבק זה", דברי ריבלין.

זהבה שאול, אמו של אורון,, פנתה אל ראשי הקהילות ואמרה: "אני ערבה לכם ואני מבקשת מכם להיות ערבים לנו, לבן שלנו. עזרו לנו להשיב אותו ולמלא את מצוות פדיון שבויים."

מוקדם יותר היום שוחח הנשיא יחד עם נשיא גרמניה ונשיא הבונדסטאג עם צעירים מרחבי אירופה הלוקחים חלק בחילופי סטודנטים, במסגרת תכנית העוסקת באנטישמיות.