מנדלבליט ואוחנה. סיבוב שני
מנדלבליט ואוחנה. סיבוב שניצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

עימות בין שר המשפטים אמיר אוחנה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, על רקע רצונו של אוחנה להקים ועדה שתבחן את פעילותה של המחלקה לחקירות שוטרים וכפיפותה לפרקליטות.

על פי הדיווח הבוקר (חמישי) בעיתון "ישראל היום", השר אוחנה מבקש להביא בקרוב לאישור הממשלה הקמת ועדה בראשות שופט שתדון בעניין, ומנדלבליט מתנגד בטענה כי מדובר בממשלת מעבר שסמכויותיה מוגבלות.

כזכור, לפני מספר חודשים בערה הארץ אחרי מותו של סלמון טקה מירי של שוטר. בני העדה האתיופית טענו שהיד על ההדק קלה כשמדובר בבני העדה. הם חסמו כבישים, הפכו מכוניות והבעירו את המדינה.

השר אוחנה הודיע אז כי הוא שוקל להקים ועדה שתדון בעניין המחלקה לחקירת שוטרים ובעיקר בכפיפותה לפרקליטות.

בימים האחרונים מבקש אוחנה להתקדם עם הקמת ומינוי הועדה ואף להביא אותה בקרוב לאישור הממשלה, אך מנדלבליט מתנגד לכך בטענה שמדובר בממשלת מעבר. לטענתו, לא ניתן לעשות צעדים משמעותיים ומרחיקי לכת בימים כאלה.

נזכיר כי מדובר בעימות משמעותי שני בין השניים, לאחר העימות סביב סוגיית מינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה, סוגיה שלמעשה טרם נפתרה.

בעקבות העימות בין היועץ המשפטי לממשלה שהיה מעוניין במינוי מומי למברגר לתפקיד ובין השר אוחנה שמינה את אורלי בן ארי לממלאת המקום החליטה בן ארי לסגת מהמינוי שניתן לה. עד כה, כחודש וחצי לאחר סיום תפקידו של פרקליט המדינה היוצא שי ניצן, לא מונה לו ממלא מקום..