האיחוד האירופי
האיחוד האירופיצילום: iStock

חברי הפרלמנט האירופי הבריטיים משני צדי המפה, מצטלמים בימים אלו בעודם אורזים את חפציהם האישיים ומתארגנים לעזוב את הלשכות ששימשו אותם בתקופת כהונתם כחברי הפרלמנט האירופי.

חלקם עושים זאת עם חיוך גדול, ואחרים בפנים מכורכמות המשדרות כאב ותקוה שאולי ברגע האחרון יקרה הנס, וה'ברקזיט' יתבטל באופן בלתי צפוי.

לפי החלטתה של ממשלת בריטניה ובהתאם לחוק שנחקק על ידי הפרלמנט הבריטי, לאחר הבחירות האחרונות שהסתיימו בנצחון היסטורי של בוריס ג'ונסון והמפלגה השמרנית, חברותה של בריטניה באיחוד האירופי תפקע בחצות הלילה שבין ה־ 31 בינואר, ל־ 1 בפברואר – חצות ליל השבת הקרובה.

בפרלמנט האירופי מכהנים 72 חברים בריטים, שברגע בו תפקע חברותה של בריטניה באיחוד, הם יהפכו באחת לאזרחים מן השורה וכהונתם כחברי הפרלמנט תסתיים גם היא.

מי שבולט בצד החוגג את הפרישה הוא נייג'ל פרג', ראש מפלגת הברקזיט שפעל במשך שנים מתוך הפרלמנט האירופי עצמו, להביא לפרישתה של בריטניה מהאיחוד.

הוא צפוי לארגן חגיגה גדולה שתתקיים בחצות הלילה של ליל שבת, לציון רגע הפרישה באופן רשמי. חבריו למפלגה יישארו בבריסל עד צהרי יום שישי, אז יצאו בשיירה עם דגלי הלאום, וכאמור יגיעו ברכבת לבריטניה, שם יצטרפו לחגיגה הגדולה של נייג'ל פרג'.

לעת עתה לא נחתם שום הסכם בין בריטניה והאיחוד האירופי, ובתחילת השבוע הקרוב יוכל העולם כולו לגלות אם האיומים של מתנגדי הברקזיט לכך שהפרישה מהאיחוד תגרור בעקבותיה כאוס תחבורתי ומחסור חמור בתרופות ובמוצרי צריכה בסיסיים, אכן יתממשו, או שיתבררו כעוד נסיון הפחדה ריק מתוכן.