פורום עורכי דין המתנדבים במד"א
פורום עורכי דין המתנדבים במד"אצילום: דוברת מד"א

בעוד כמה ימים ימלאו 30 יום למותו של מוטי בן שבת ז"ל, שנהרג בעת שחילץ בני משפחה שנלכדו בשיטפון בנהריה.

פורום "עורכי דין מצילי חיים", כמאה מחברי לשכת עורכי הדין אשר מתנדבים במגן דוד אדום, החליטו לעשות מעשה ולקרוא לפורום על שמו של מוטי ז"ל, שהפך לסמל של גבורה ואומץ לב למען הצלת חיים.

אמש (ד׳) קיימו עשרות מחברי לשכת עורכי הדין המתנדבים במד"א טקס מרגש, בו גם הוענקה תעודת הוקרה למשפחתו של מוטי ז"ל.

בין משתתפי הטקס, שר המשפטים ח"כ אמיר אוחנה, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, מנכ"ל מד"א אלי בין והמשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד יוסף ויצמן, חובש רפואת חירום במד"א בעצמו ומוביל את פורום עורכי הדין המתנדבים במגן דוד אדום.

שר המשפטים אוחנה אמר כי "מגן דוד אדום הוא ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, וחוסנו בא מהמלאכים בלבן - הגברים והנשים העושים לילות כימים כדי להושיט מזור ורפואה לאנשים בשעותיהם הקשות ביותר, הנאבקים על חייהם ומשוועים לעזרה.

''הערב לשכת עורכי הדין, משרד המשפטים ומגן דוד אדום מביעים את הערכתם העמוקה לאותם חברות וחברים בלשכה, אשר קיבלו על עצמם להתנדב ולסייע בכל מקום ובכל עת בהצלת חיים. מוטי הוא הראוי להיות הדמות שתעמוד לנגד עיניהם של עורכי הדין ומתנדבי מד"א בכל עת - האיש שהטיל את חייו מנגד כדי להציל אחרים ממוות", הוסיף אוחנה.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "מוטי חירף נפשו בכך שהציל עולם ומלואו, והוא צריך להוות מופת לכולנו, על אומץ ליבו למען הצלת חיים. את המסר של מוטי אנחנו ננחיל לחברה הישראלית, לכולנו. אנו רואים בו סמל ללקיחת אחריות ולאכפתיות, ומבקשים להעביר את המסר הזה לעורכי הדין ולציבור כולו".

המשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד יוסף ויצמן: "החלטנו שהדבר הנכון הוא להקדיש את היחידה שלנו, עורכי הדין המתנדבים במגן דוד אדום, לזכרו של גיבור ישראל מוטי בן שבת. היחידה היא סמל לגבורה של עורכי דין, אשר יוצאים בסיום יום העבודה לשטח, עם כל הסיכונים הכרוכים בכך, ומצילים חיים".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו: "מוטי אהב חסד ונתן את הלב, את הנשמה ואת החיים, מתוך אהבה אמיתית. לא זכינו, ומוטי לא יושב איתנו כאן, אבל ברוחו ובנפשו הוא כאן, וזו הדמות שתעמוד למול כל אלו שידעו לתת מעצמם למען הזולת, ואין ספק שמלמעלה ישב מוטי ויחייך. הוא זכה להציל חיים ובעקבותיו ילכו עוד רבים".

אחת מחברות פורום עורכי הדין מצילי החיים ע״ש מוטי בן שבת ז"ל, עו״ד רינת סירי: "אנו הלכנו והולכים בדרכו של מוטי ז"ל, דרך הצלת החיים. אנחנו גאים להמשיך את מורשתו המופלאה של מוטי, ובטוחים כי רוחו תמשיך לפעם בנו".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כמה סמלי זה שיחידת עורכי הדין מצילי החיים המתנדבים במד"א תיקרא על שמו של מוטי בן שבת ז"ל. דמותו של מוטי הגיבור מתחברת באופן ישיר לכל הקשור בנתינה, אומץ לב והצלת חיים, ואלו בדיוק הערכים של ארגון מגן דוד אדום ושל יחידת עורכי הדין מצילי החיים".