יונתן פולק מובל לדיון כשהוא אזוק
יונתן פולק מובל לדיון כשהוא אזוקצילום: ארגון עד כאן

בבית משפט השלום בירושלים התקיים הבוקר (חמישי) עוד דיון בנוגע למעצרו של פעיל השמאל הקיצוני יונתן פולק, אשר עומד בסירובו להפקיד ערבות כתנאי לשחרורו ממעצר.

לנוכח עמדתו של פולק, אשר לא השתנתה, קבע השופט אלעזר ביאלין כי פולק יישאר במעצר, עד מתן החלטה אחרת.

בהחלטתו כתב השופט, "הנאשם הובא לדיון לאחר שלא עמד בתנאי השחרור שנקבעו בעניינו.. ככל שהנאשם היה מצהיר בפני כי יתייצב להמשך ההליכים בעניינו הייתי מוכן אף להקל בתנאי השחרור. אך הנאשם כופר בסמכותו של בית משפט זה לדון אותו ובעצם קיום ההליך, ומצהיר שלא יתייצב לכל הליך בעניינו".

לאחר מכן פסק השופט "לא מצאתי מקום להורות על ביטול צו המעצר שהוצא כדין... אני מורה על מעצרו עד להחלטה אחרת". דיון נוסף בעניינו של פולק נקבע לחודש הבא.

מוקדם יותר הבוקר ערך סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט ירון מינטקביץ, דיון גישור עם פולק בניסיון להביא לשחרורו. כאמור פולק סירב, ובדיון שנערך לאחר מכן החליט השופט להותירו במעצר.

עו"ד צור פלק היועץ המשפטי של ארגון 'עד כאן' מסר "אנחנו מברכים על כך שבית המשפט לא נוטל חלק במשחקים הפוליטיים והציניים של הנאשם פולק, ועומד על כך שהנאשם פולק יבטיח את התייצבותו לדיונים ומבלי הבטחת התייצבותו לא ישוחרר".

נזכיר כי פולק עצור מזה שלושה שבועות וחצי, לאחר שלא התייצב לדיונים בעניינו בקובלנה הפלילית שהגיש נגדו ארגון 'עד כאן'. בנוסף להליך הקובלנה הפלילית המתנהל נגדו ונגד אנרכיסטים נוספים, פולק נחקר בשבוע שעבר במשטרת אריאל. החקירה התנהלה בגין תלונה שהגיש ארגון 'עד כאן' נגד פולק על מעורבותו בהפגנות האלימות התקיימות בכפר קדום מידי שבוע. לאחר החקירה הוצא נגד פולק צו הרחקה מיו"ש ל15 יום.

בתלונה המורחבת תוארו לא פחות מ-18 אירועים שונים בהם הותקפו חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בידי פורעים ערבים. פולק עצמו נטל חלק פעיל בהתפרעויות ותועד פעמים רבו כשהוא מבעיר צמיגים, הולך בראש המפגינים ועומד בלב האירועים.