ביטוח דירה
ביטוח דירהshutterstock

במקרים חריגים של רעידת אדמה, נזק כבד בשל שריפה או שיטפון, הם עשויים להותיר אתכם גם בלי קורת גג.

מה כולל בתוכו ביטוח דירה בהתאמה אישית?

כאן נכנס לתמונה ביטוח דירה בהתאמה אישית מקיף, אשר יעניק לכם כיסוי ביטוחי למקרים אשר בהם נגרם נזק לדירה שלכם או לתכולה שלהם, לרבות נזק לצד ג'. פוליסת ביטוח דירה בהתאמה אישית מעניקה כיסוי למצבים של נזקים בשל אסון טבע, כמו למשל – שיטפון, רעידת אדמה, סופה וכיוצא בזה, נזקי מים, כמו למשל – שיטפון או הצפה, כולל החלק היחסי שלכם בתשתיות, בשערים ובמרפסות. בהגדרה של מבנה נכללים אף החלקים אשר מחוברים אליו באופן קבוע, כמו למשל – גדר, דוד, ארונות מטבח, צינורות וכיוצא בזה.

כמו כן, הפוליסה מכסה כיסוי ביטוחי עבור נזקים שייגרמו לדירה שלכם בשל הסבת נזק בזדון או בשל פריצה.

אפשר לכלול בכיסוי של הביטוח אף כיסוי לתכולת הדירה שלכם, כאן עסקינן בחפצים שנמצאים באחריותכם ובבעלותכם, כמו למשל – ביגוד, ריהוט, ספרים, מכשירי חשמל, כלים ועוד פרטים סטנדרטיים שונים.

ביטוח כל הסיכונים – הביטוח האלמנטרי עבור תכולת דירה הינו מוגבל והוא מכסה אודות סיכונים אשר מפורטים בפוליסה. יחד עם זאת, קיים אף כיסוי ביטוחי מורחב שנקרא כל הסיכונים. הביטוח הזה מכסה נזק תאונתי ולא צפוי ומטרתו לרוב עבור תכשיטים ודברי ערך.

כדי לבטח את הפריטים הללו, עליכם לערוך רשימה מדויקת אשר תכלול הערכת שווי ותיאור ספציפי. הערכת שווי הינה תנאי הכרחי לכריתת החוזה של הביטוח, היא צריכה להיעשות באמצעות שמאי מוסמך. בין הפריטים שניתן לכלול במסגרת זו ניתן למצוא, פריטים בעלי ערך כספי רב, תכשיטים, פריטי אומנות יקרים, מצלמות, אוספים מיוחדים, מסרטות חדישות, כלי נגינה, מדליות, פרוות, כלי כסף וכלי זהב, שעונים וכיוצא בזה.

הביטוח מכסה מצב של שבר, גניבה או אבידה של הפריטים אשר מבוטחים, הן בתוך הדירה שלכם והן כאשר הם נמצאים בחזקתכם כשאתם תשהו באופן זמנים מחוץ לדירה שלכם ובתנאי שעסקינן בשטחי מדינת ישראל ובשטחים המוחזקים.

את ביטוח המצלמות והתכשיטים יש אפשרות להרחיב גם מחוץ לשטח מדינת ישראל, כלומר במדינה זרה, אך עליכם להודיע על כך בצורה מפורש לחברת הביטוח אשר תיתן לכם את הכיסוי בעבור עוד דמי ביטוח.

רוב חברות הביטוח כיום נוהגים לתת במסגרת ביטוח דירה בהתאמה אישית כיסוי דברי ערך ותכשיטים מפני כל הסיכונים בשיעור של עד כעשרה אחוז מעלות ביטוח התכולה. הגדלת הכיסוי למעלה מעשרה אחוז כרוכה בתשלום של יותר דמי ביטוח תמורת כיסוי כל הסיכונים.

עבור ביטוח של תכשיטים מפני כל הסיכונים תידרש הערכת מעריך מוסמך. חברות הביטוח נוהגות להפנות אליכם סוקר להערכה של שווי התכולה של הדירה, כולל התכשיטים, כאשר שכר הטרחה של הסוקר ישולם באמצעות חברת הביטוח.

יש להוסיף, כי הביטוח במסגרת של כל הסיכונים אינו מבטיח לכם כיסוי באופן גורף לנזק כל שהוא. הכיסוי הוא בהחלט רצוי אבל הוא כפוף לכמה תנאים, כמו למשל – כלי נגינה, שריטות, קלקולים מכניים של מצלמות, השחתה באופן הדרגתי, חלודה וכיוצא בזה.

פוליסה של ביטוח דירה בהתאמה אישית כוללת בתוכה אף ביטוח חבות מעבידים כלפי עובדי משק הבית וכן ביטוח צד ג', אשר ניתנים במרבית חברות הביטוח ללא עלות במסגרת של ביטוח תכולת דירה.