נעמה יששכר והזוג נתניהו
נעמה יששכר והזוג נתניהוצילום: קובי גדעון לע"מ

"נעמה יששכר נצפתה מסובבת ראש"; "נעמה יששכר עולה על גרם מדרגות המטוס"; "יפה יששכר פורצת הבכי של אושר"; יפה יששכר מברכת 'שהחיינו'".

השתגענו לגמרי. מדינה שלמה עוצרת נשימה כדי לחזות בחיזיון המרהיב שבו ראש ממשלה ואשתו מטילים את כל כובד משקלם, כובד משקלה של המדינה, כובד משקל יחסי החוץ שלה בין ישראל לרוסיה, בין הקרמלין לירושלים, ולטובת מי? לטובת נערה שנתפסה עם תשעה גרם חשיש.

בשעה שאתם קוראים שורות אלו עשרות מאזרחי ישראל כלואים בתנאים תת-אנושיים בבתי כלא שונים ברחבי העולם. חלקם נתפסו על סמים. חלקם הבריחו עלי גת. יש ביניהם שפשעו יותר, יש שנעצרו על רף הפשיעה הנמוך. יש גם כאלה שהסתבכו על שטויות אך אין למשפחתם את הכסף לנהל קמפיין עבור שחרור יקיריהן.

אמת. אי אפשר להתעלם מהערבות ההדדית. עם ישראל אמון על ערבות הדדית וזה נכון לכל אדם יהודי-ישראלי באשר הוא ברחבי העולם. לו מדובר היה במאמצים דיפלומטיים רגילים באמצעות זרועות משרדי החוץ ושאר הערוצים המקובלים ואף יותר מכך טור זה לא היה בא לעולם.

אבל משהו כאן התפלק לנו. מה בין מאמצי שחרור הצעירה לנטילת חלק של אמה באירוע ההיסטורי שאירע בשבוע שעבר בירושלים בהשתתפות נשיא רוסיה פוטין? איך יכול להיות שהדבר היחיד שניצולי השואה ראו על המסך בשבוע שעבר יחד עם מנהיגי העולם הוא את יפה יששכר?

כהמשך ישיר לטרפת שאחזה את המערכת המדינית-פוליטית, התקשורת המקומית לא נותרה מנגד. מזה חודש ימים התקשורת מתזזת סביב הסיפור הזה ולא מעט ימים אף פתחה אודותיו מהדורות. הטירוף כלל שידורים חיים, שליחת כתבים לרוסיה, ראיונות סדרתיים עם אם הנערה, עם חברותיה. אין היום דרדק במדינת ישראל שאינו יודע מי זו נעמה יששכר.

שיאי הפתטיות נשמרו לרגעי השיא – בעוד שעתיים – אז תנחת פמליית ראש הממשלה עם הגיבורה יששכר. ראש הממשלה ששב מביקור מדיני ממושך, שהביא את תוכנית המאה, שהביא את יחסי ישראל-רוסיה לפסגות חדשות, יפציע בדלת המטוס מחובק עם יששכר משל היתה אסירת ציון.

אני לא מקנא במה שעובר היום בראשו של פרופ' שמחה גולדין. בראשם של הורי אברה מנגיסטו. בראשם של שאר ההורים שיקיריהם נמצאים מעבר לים, תחובים במרתפים אפלים, ואין להם אפילו אזכור אחד בגוגל, שלא לדבר על מעורבות דיפלומטית של לשכת ראש הממשלה.

אז נכון, יששכר היתה שם ברגע הנכון – ערב בחירות, ומול האיש הנכון – בנימין נתניהו הזקוק לכל בדל של כותרת כדי להזניק מניותיו. אבל למען השם, מדוע התקשורת השפויה נוטלת חלק בפסטיבל הטרפת הזה? ואיפה לעזאזל יאיר לפיד שיזעק על שוד הקופה הציבורית בצורה חסרת פרופורציה לטובת צעירה מתל אביב שנתפסה במבוכתה?