איתי וירוב
איתי וירובצילום: דובר צה"ל

טקס סיום מחזור של קורס פיקוד ומטה "אפק" נערך אתמול (חמישי) במעמד סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד המכללות אלוף איתי וירוב, מפקד הקורס לפיקוד ומטה "אפק" אל"ם אביחי מיבר ומפקדים נוספים.

את הקורס, שמיועד לקציני פיקוד ומטה המוכשרים לדרגת הסא"ל, סיימו בהצלחה כ-90 קצינים מכלל חילות וזרועות צה"ל.

סגן הרמטכ"ל זמיר אמר: "רגע לפני כניסתכם אל שדרת הפיקוד הבכירה של צה"ל אתם מתאספים כאן - מעמיקים במלאכת הפיקוד ובמקצוע הצבאי, וצוברים ידע ותקדימים היסטוריים, ומתוך העבר מישירים מבט ומבטיחים את עוצמתו של צה"ל שנים קדימה".

"אתם", המשיך סגן הרמטכ"ל, "קציני וקצינות המטה של צה"ל, מהווים את המצפן המורה את הדרך משולחן המפות ועד לשדה הקרב: מאיסוף המידע המודיעני ועד לבחירת הציוד הנדרש, משלב התכנון המבצעי ועד להפקת הלקחים. כל החלטה של אחת מזרעותינו ביבשה, באוויר ובים - מקורה בעבודה יסודית המוכיחה כי ההמטה הוא המוח הניצב בראש צבא ההגנה לישראל".

לסיום הוא סיכם ובירך: "בוגרים יקרים - אני סומך עליכם כי תובילו את פקודיכם בדרך של יצירתיות ומקצועיות, דרך של דבקות במשימה וחתירה לניצחון, דרך שבה יצעדו בבטחה ויתרמו למימוש ייעודו של צה"ל: להגן על המדינה ולהבטיח את קיומה - מי בהעמקה בעבודת מטה נרחבת, מי בהגנה לאורך הגבולות ומי בהתקפה שתוביל להכרעה".

״היום מסיימים אנחנו את מחזור מ׳ של פו״ם אפק - שעיקר אנשיו מטה, שעיקר עשייתו בניין כוחו של צבא ההגנה לישראל״, אמר מפקד המכללות. ״רק אם היינו מאפשרים מפגש ונותנים את הכל לשבת ולחלוק, לשבת ולשתף, להתייעץ, לקשור קשרים, להתבונן בעצמך דרך עיניי האחרים, אם היו לנו רק את אלו, די בכך״.

״הרי אתם הולכים כאן בשבילי העשייה הצבאית כבר שנים לא מועטות ועשייתכם מרובה ולניסיונכם אין גבול וההיקשים בין תחום לתחום והרווח המצוי בין עיסוק לעיסוק מוכר לכם והוא מלא וגדוש בידע שיש רק לאוספו והוא חמצן להלך - ולכן המפגש הזה ביניכם, ערך העומד בפני עצמו״, אמר אלוף וירוב.