אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אומר כי לעולם לא יסכים לסיפוח אל-קודס (ירושלים המזרחית) לישראל וששמו ייזכר בספרי ההיסטוריה כמי שמכר את עיר הבירה הנצחית של העם הפלסטיני.

בנאום בפני ישיבת החירום של שרי החוץ הערביים הדגיש אבו מאזן את הסכנות הטמונות בעסקת המאה, יוזמת השלום האמריקנית, ואת החשיבות בסיכול הפיכתה למקור סמכות חדש לתהליך השלום.

עוד אמר אבו מאזן, כי הפלסטינים עדיין מאמינים בשלום ומעוניינים ביצירת מכאניזם בינלאומי שיביא ליישום החלטות הלגיטימיות הבינלאומית ויוזמת השלום הערבית.

לדברי אבו מאזן, הפלסטינים אינם מציגים עמדה שלילית כלפי תהליך השלום, אלא מחפשים פתרון צודק לבעיה הפלסטינית על בסיס הלגיטימיות הבינלאומית כאשר במקביל שוללים את ארה"ב כמתווך יחיד.

"איננו מבקשים את הבלתי אפשרי מאיש ואיננו רוצים שאיש יצא נגד ארה"ב, אלא אנו רוצים שיתמכו בעמדתנו, כלומר שיקבלו מה שאנו מסכימים עליו ויתנגדו למה שאנו מתנגדים", אמר אבו מאזן.

אבו מאזן ציין, כי הרשות הפלסטינית שלחה איגרת לצד הישראלי והאמריקני, בה נכתב בעקבות ההכרזה על עסקת המאה נותקו היחסים עם ישראל ובכלל זה התיאום הביטחוני וכי עתה על ישראל לשאת באחריותה המלאה ככוח כובש.