לוחמי מליציה בתימן. ארכיון
לוחמי מליציה בתימן. ארכיוןצילום: רויטרס

מפקד הזרוע התימנית של ארגון הטרור העולמי 'אל קאעידה', חוסל ככל הנראה במתקפה אווירית שבוצעה על ידי חיל האוויר האמריקאי בדרום תימן, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

העיתון מציין כי שלושה בכירים בעבר ובהווה, בממשל האמריקאי, מצהירים ב'בטחון מלא', כי קסאם א־רימי חוסל בפעולה המדוברת.

לפי הדיווח, לחיסולו של א־רימי עדיין אין אישור ודאי במאת האחוזים, ולכן הפנטגון נמנע מלפרסם את פעולת הסיכול, ואת העובדה שא־רימי חוסל במהלכה. רק לאחר שבידי האמריקאים יהיה מידע ודאי ברמת של מאה אחוזי ודאות, הם יפרסמו את ההודעה, ככל הנראה בהודעה מיוחדת של הנשיא טראמפ.

טראמפ מוביל באחרונה מדיניות של סיכולים וחיסולים, כשבראשה הוא זוקף לזכותו את חיסולם של מנהיג דאע"ש אבו באכר אל בגדדי, מפקד 'כח קודס' במשמרות המהפכה קסאם סולימאני, וכעת את מפקד 'אל קאעידה' בתימן, קסאם א־רימי.

זמן קצר לאחר תחילת כהונתו של טראמפ כנשיא ארה"ב, נהרג חייל אמריקאי בפעולה שבוצעה על ידי כוחות אמריקאים מיוחדים על אדמת תימן.

הפוגעים בחייל היו אנשי הזרוע התימנית של 'אל קאעידה', ולאחר אותה פעולה פורסמה הקלטה של קסאם א־רימי, שהתרברב בפעולת הטרור, ואמר לחייליו: "השוטה החדש בבית הלבן קיבל מכם מכה כואבת מאוד עם תחילתו כהונתו. הוא רצה לפעול בתימן, ואתם הראיתם לו מיד כמה זה עלול לכאוב".