בית הנבחרים של מדינת ניו יורק
בית הנבחרים של מדינת ניו יורקצילום: iStock

סוגיית אבטחת מוסדות דת ובתי ספר פרטיים בארצות הברית עומדת בימים אלה בעדיפות עליונה בכל קהילה יהודית ביבשת.

במסגרת המאמצים להילחם באנטישמיות יצאה תנועת אגודת ישראל המקומית בקריאה להגדיל את תקציב האבטחה המוענק למוסדות הפרטיים.

את הכפפה הרימו חברי בית הנבחרים דניאל רוזנטל וסטייסי פפר אמטו וקראו לגוף המחוקק במדינת ניו יורק להגדיל את מימון האבטחה עבור בתי־ספר פרטיים במסגרת התקציב הקרוב.

ההקצאה הנוכחית במסגרת התקציב עבור אבטחת בתי־ספר פרטיים עומדת על סך 15 מיליון דולר לשנה. רוזנטל ופפר אמטו הציעו למדינת ניו יורק להכפיל את ההקצאה ל־ 30 מיליון דולר, כדי להגן על ילדים מפני הסכנות הטמונות באנטישמיות הגואה.

"מדי יום ביומו אני שומע מאנשים, מבתי־ספר ומבתי כנסת על חששותיהם בעקבות אותן מתקפות", אומר חבר אסיפת הנבחרים רוזנטל. "לאנטישמיות אין מקום בניו יורק; מימון זה מאשר את מחויבותנו להגן על ילדינו".

מזה זמן רב, אגודת ישראל באמריקה נוטלת חלק פעיל במאמצים להגדיל את המימון לאבטחה, לאחר שקראה, ובהצלחה, להרחבת המענק הפדראלי לכיסוי טווח רחב יותר של צרכי אבטחה, ולשילוש הקצאת המענק המקורי של 5 מיליון דולר. אך כיום, לדברי הרב ירוחם סילבר, מנהל המשרד בניו־יורק של אגודת ישראל לקשרים עם הממשלה, החשש התגבר עוד יותר.

"עם הזינוק הדרמטי במספר התקריות האנטישמיות, בימים אלו עומד נושא האבטחה בראש מעייננו. אנחנו מודים לחברי אסיפת הנבחרים רוזנטל ופפר אמטו על התפקיד המוביל שהם מילאו בטיפול בסוגיה קריטית זו, ואנו קוראים לעמיתיהם להצטרף אליהם", אמר.