אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מבת"ן, היחידה לבירור תלונות נחקרים בשב"כ, פתחה בחקירה בגין חשד להטרדה מינית שעבר אחד מעצורי השב"כ במהלך חקירותיו, בזמן שנמנע ממנו לפגוש עו"ד, כך מדווח ארגון "חוננו".

בפגישה הראשונה של העצור עם עורך דינו, מספר ימים לאחר המעצר, סיפר לו הבחור על התנהלות החוקרים ובדיון שהתקיים לאחר מכן בבית משפט השלום בפתח תקווה פירט העצור לשופטת אופיר כתבי-סופר את שעבר עליו.

העצור טען כי היה עייף לאחר חקירה ממושכת, ועיניו נעצמו. אז הגיע אליו חוקר, נצמד אליו ואמר לו 'אתה רוצה שאני אוריד את המכנסיים, שתפתח את העיניים ותראה כמה זה יפה'. החוקר נצמד אל העצור ונגע ברגלו.

בנוסף, תיאר העצור כי היו לילות בהם ישן רק ארבע שעות. במהלך החקירות התקרבו אליו החוקרים עד שנצמדו לפניו, קיללו אותו וירקו לעבר פניו יריקות. עוד הוסיף כי בחקירות שהתנהלו בשבת הושמעו לו שירים במהלך החקירה.

בארגון מציינים כי בשבוע שעבר זומן העצור, שכבר שוחרר ממעצרו למשרדי מבת"ן שם מסר גרסה מפורטת ומלאה בגין מה שעבר עליו.

לדברי עורך דינו של העצור, עו"ד אמיר ברכה המייצג אותו מטעם ארגון חוננו, פעולות החקירה עולות כדי מעשים פליליים "במשך תקופה ארוכה מנע שב"כ ממרשי לממש את זכותו ולפגוש ולקבל ייעוץ מעורך דין. לאחר שהתאפשר לי לשוחח עימו, נודע לי לתדהמתי כי במהלך החקירה, וככל הנראה בגלל ששמר על זכות השתיקה, ננקטו נגדו פעולות חקירה קשות העולות כדי ביצוע מעשים פליליים חמורים. לצערנו שב"כ לא למד לקח מפרשיות קודמות, וחרף הביקורת, ממשיך לרמוס בצורה בוטה זכויות יסוד בסיסיות תוך ביצוע מעשים פליליים שלא ייעשו, משל היינו מדינת עולם שלישי", הוסיף.

עו"ד עדי קידר שייצג גם הוא את העצור מטעם הארגון תקף את התנהלות החוקרים "אנו מקווים שתלונתו של העצור לא נפלה לאוזניים ערלות. שהגורמים הרלוונטיים ישקלו ואולי בפעם הראשונה בחינת העמדה לדין או הליכים משמעתיים נגד חוקרים אשר מפרים ברגל גסה זכויות אדם, זכויות נחקרים, לא כל שכן צעירים. לצערי במהלך השנים האחרונות הליכים שכאלו לא נעשו, ואולי נוכל לשמוע לראשונה בשורות טובות בעניין הזה".