ריבלין עם המתנדבים
ריבלין עם המתנדביםצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ארח הבוקר (ראשון) חיילים המתנדבים בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ, חלקם עם צרכים מיוחדים.

במפגש השתתפו גם רח״ט תומכ״א, תת-אלוף אמיר ודמני, מפקד מיטב אלוף-משנה נמרוד ארזואן וכ-20 חיילים מתנדבים. החיילים התחילו דרכם בעמותות המלוות צעירים בהליך גיוסם לצה"ל.

זהו שלב נוסף בהכנת הצעירים, חלקם עם צרכים מיוחדים, למסגרת תעסוקתית עצמאית ולשילוב מלא בקהילה ובחברה בעתיד.

את המפגש פתחה לירון נתן, בת 24 עם שיתוק מוחין. לפני כשנה החלה להתנדב בתוכנית שר-אל והתגייסה כחיילת מן המניין במרץ האחרון. כיום היא משרתת בבסיס פלמ"חים במחסן הגנה אווירית.

לירון, שהגיעה לצה״ל דרך עמותת "יד לילד המיוחד" ולוקחת חלק בתכנית "גדולים במדים", סיפרה: "יש לי כוח רצון ואני לא מוותרת לעצמי, הלכתי, נפלתי הרבה אבל בסוף הצלחתי. לפני שנתיים הצטרפתי לפרוייקט גדולים במדים. כל בוקר אני קמה בגאווה גדולה, לובשת את המדים ונוסעת לבסיס בפלמחים".

הנשיא הודה לצעירים הנפלאים על ששיתפו את סיפוריהם וסיפר על התרגשותו לארחם בבית הנשיא: "הקשבתי קשב רב לדברים המרגשים שנאמרו. אני יודע שלכל אחת ואחד מכם יש סיפור של התמודדות, אבל בעיקר של התגברות. אתם כולכם גיבורים ואני מצדיע לכם"

עוד הוסיף: "הקושי הגדול העומד בפני מי שמתמודד עם מוגבלות אינו בהכרח ההתמודדות עם המגבלה. פעמים רבות זו ההתמודדות עם החברה. פתיחת שעריו של צה"ל מעוררת תקווה לגבי כלל החברה הישראלית. בשנים האחרונות, מדברים הרבה על חוסר המוטיבציה בגיוס לצה"ל. הרצון העז שלכם לתרום לצה"ל ולמדינת ישראל אינו לא מובן מאליו. יש ביניכם כאלה שנאבקו שנים כדי להתגייס. ההתעקשות שלכם, המוטיבציה שלכם, כוח הרצון שלכם – הם מעוררי השראה."

הנשיא הודה למפקדים ואמר: "אתם עושים מלאכת קודש, ואנחנו מודים לכם. אתם מובילים את כל הילדים כאן לפעילות חיונית עבור צה״ל ועבור החברה כולה. כמו כל הילדים שלנו, גם הם ילדי אלוהים. אין ילדים חורגים לאלוהים".

בתום הדברים הודה הנשיא גם להורי החיילים ואמר: "לא רק אתם זכיתם בכך שהתגייסתם לצה"ל. כולנו זכינו. צה"ל זכה. החברה הישראלית זכתה בענק. כל הכבוד לכם! אין עליכם!"