שפי פז
שפי פזצילום: קובי ריכטר/TPS

מחלקת התביעות במשטרה הגישה כתב אישום נגד פעילי הימין שפי פז, מירב חג'אג' ודורון אברהמי בגין ריסוס כתובות נאצה בשגרירות האיחוד האירופי ברמת גן.

השלושה נאשמים בקשירת קשר לעשות עוון, היזק לרכוש במזיד והשחתת פני מקרקעין - עבירות שהעונש המרבי בגינן הוא שש שנות מאסר.

לפי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, השלושה הגיעו למשרדים בחודש ספטמבר עם תרסיסי צבע וריססו על קירות הלובי באנגלית את הכתובות "האיחוד האירופי החוצה" ו"כסף גרמני הורג יהודים", כשאברהמי מתעד את המעשים.

בנוסף, חג'אג', שבתה שיר נרצחה בפיגוע בארמון הנציב ב-2017, הדביקה על הקירות תמונות של ילדים שנרצחו בפיגועים שלטענתה מומנו בכספי האיחוד.

פז אמרה בתגובה לכתב האישום: "ברגע ששני אנשים מבצעים פעילות מחאה יש קשירת קשר. איזו פעולת מחאה היא לא קשירת קשר? יש פה לחץ וברור לי שמנסים לרצות את האיחוד האירופי, שר החוץ אמר באותו יום שהם ימצו את הדין איתנו והם חייבים להראות לאיחוד האירופי שהם מעמידים למשפט. אני אשמח מאוד לעמוד בבית המשפט ואני גאה לעמוד למשפט. זו אכיפה בררנית ולא שוויונית".

האם השכולה מירב חג'אג' שבתה שיר נרצחה בפיגוע דריסה בארמון הנציב, מסרה בתגובה: "יש להעמיד את האיחוד האירופי הצבוע לדין ולא אותנו. הם אלה שמממנים פה עשרות ארגונים שביניהם החזית העממית שמתחזים לאירגונים הומניטרים ושרוצחים את ילדינו ושנותנים רוח גבית לטרור. הכסף שלהם מגן על מחבלים ומשפחותיהם בבתי המשפט, מעודדים לחץ בינלאומי על ישראל ומכפישים את חיילי צה"ל.

''הכסף האירופי המגן גם בימים אלה על משפחתו של המחבל אשר רצח את שיר שלי, עושה וידוא הריגה פעם אחר פעם לנו המשפחות השכולות כאשר הוא יורק בפנינו עם כספי הדמים שלו. אנו נגיע למשפט ונחשוף את השקרים האמיתיים של אותם צבועים. חרפת המין האנושי", תקפה חג'אג'.