ד"ר חגי בן ארצי
ד"ר חגי בן ארציצילום: חזקי ברוך

ההיסטוריון ד"ר חגי בן ארצי, אחיה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, משבח את ראש הממשלה נתניהו לאחר הצגת תוכנית השלום של הנשיא טראמפ.

בריאיון ל"מהדורה ראשונה" בחדשות 12 אמר בן ארצי ''השבוע אני מאוד התרגשתי. ובאמת אני חושב שמגיע 'שאפו' ויישר כוח גדול לראש הממשלה על התוכנית שהוא הצליח להשיג".

ד"ר בן ארצי הסביר את ההתרגשות שלו מהתוכנית. "זה רגע היסטורי כשהמעצמה הגדולה בעולם מכירה בחוקיות ובלגיטימיות של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובירושלים המאוחדת". אמר והסביר שלדעתו, נתניהו צריך להכיל את הריבונות עוד לפני הבחירות.

"זה הישג היסטורי של ראש הממשלה, אני מרגיש שזה הרגע לתמוך בו, לפרגן לו ובעיקר לעודד אותו להמשיך במסלול הזה ולהכיל בפועל, עוד לפני הבחירות את הריבונות הישראלית".

בן ארצי לא מתרגש מהטענות שהתוכנית גם מאפשרת הקמת מדינה פלסטינית. "זה נראה יותר כמו סוג של מס שפתיים", אמר. "ברור לגמרי שאם הם ימלאו את התנאים שהאמריקנים הציבו – זה יהיה ימות המשיח".

לקראת סוף דבריו, התייחס גם לנתק המשפחתי בינו לבין משפחת נתניהו. "לפני 24 שנים, כשביבי היה בקדנציה הראשונה, הוא החליט להתחבר לערפאת, לעשות עם רב המרצחים ורב המחבלים הזה הסכם, את הסכם חברון, זה גרם לי אכזבה קשה". הסביר. "היחסים המשפחתיים לצערי נותקו, גם אחותי וגם ביבי כעסו על זה שיצאתי נגד ראש הממשלה באופן ציבורי ופומבי".

בן ארצי חזר על דברי השבח לראש הממשלה וקרא פעם נוספת להחלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעה – עוד לפני חודש מרץ: "אני חושב שהמילה הכי חזקה שאני יכול להגיד לו – ביבי השגת הישג גדול, הישג היסטורי, אתה ראוי לא רק לתמיכה, אלא גם לחיבוק גדול. אבל, אסור להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית, של כאן ועכשיו, כמו יציאת מצרים".