יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני
יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייניצילום: יוני קמפינסקי

ראש מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, קרא הערב (ראשון) לגנוז את תוכנית המאה של הנשיא טראמפ, פחות משבוע לאחר שפורסמה.

בריאיון לתוכנית "כאן הערב" בכאן רשת ב אמר אלחייני: "טעיתי בגדול, האמריקנים הוליכו אותנו שולל. הייתי בוושינגטון, ישבנו עם בכיר בממשל טראמפ שאמר לנו – 'אם תוך 48 שעות הפלסטינים לא מצטרפים להסכם, אתם יכולים להחיל את הריבונות'".

לחיאני הוסיף כי "הנתון העובדתי כרגע הוא שיש אפס ריבונות וללא הסכמת האמריקנים, נתניהו לא יכול לספח מילימטר. צריך לקחת את ההסכם הזה ולזרוק אותו לפח, הוא מהווה סכנה קיומית למדינת ישראל".

יו"ר מועצת יש"ע הוסיף כי לדעתו "יש התנגשות בהחלטות בין דיוויד פרידמן לבין קושנר. קושנר לקח בעלות עכשיו על כל הסיפור ואמר – לא יקום ולא יהיה. דיוויד פרידמן אמר בצורה ברורה שישראל יכולה להחיל את הריבונות, בא קושנר הבוס ואמר לא. מי שמייצג את דעתו של טראמפ זה קושנר. אם היו שואלים לדעתי צריך לקחת את ההסכם ולזרוק אותו לפח''.

בהתייחס להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יביא להחלת הריבונות, אמר לחיאני: "בשבוע שעבר אמרתי לראש הממשלה שהגיע הזמן שמדינת ישראל תקבע מה האינטרסים הלאומיים שלה. להגיד לנשיא טראמפ – 'יקירי אני אוהב אותך, הבטחתי לבוחרים שלי להביא את להחלת הריבונות בבקעת הירדן, צפון ים המלח לפני הבחירות'".