אוהדי הפועל ת"א. קנס כספי בלבד
אוהדי הפועל ת"א. קנס כספי בלבדצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

משתלם להתפרע. שבוע אחרי עוד אירועי אלימות מילולית ופיזית מבישה מצידם של אוהדי הפועל תל אביב, שוב קיבלו אלה פרס מוועדת המשמעת של איגוד הכדורסל.

כזכור, כמו בכל משחקי הדרבי התל אביביים, וגם בלא מעט ממשחקי הכדורסל שלה במהלך העונה הסדירה, הפגינו אוהדי הפועל תל אביב עוד מפגן של שנאה וגועל כשהפעם נראה שכולם מסכימים כי נחצו כל הקווים והגבולות האפשריים.

מה שהחל בעוד מפגן של שנאה כלפי מאמן הכושר של היריבה העירונית, רגב פנאן בגנות אביו וסיבת פטירתו, המשיך למפגן נוראי במשחק אשר התקיים בהיכל מנורה מבטחים, אולמה הביתי של מכבי בשבוע שעבר במסגרת ליגת ווינר סל.

היה זה במהלך ההפסקה בין הרבע השלישי לרביעי, כאשר בהיכל מנורה נערך באופן מאולתר טקס לזכרו של אחד מגדולי שחקני הכדורסל בכל הזמנים, קובי בראיינט שמצא את מותו בתאונת מסוק טראגית שעה ספורה קודם לכן.

במכבי ערכו טקס זיכרון מאולתר ומרגש אך את אוהדי הפועל ת"א כל זה לא עניין. אלה החלו לצעוק 'למה שמעון לא טס עם קובי', כשזה היה מיועד ליו"ר המכבים המיתולוגי שמעון מזרחי ולמעשה ייחל למותו שלו.

עד כדי כך היה מביש התנהגותם של אלה, כאשר קפטן הפועל ת"א תומר גינת מחה כנגד אוהדי קבוצתו בצעד נדיר במיוחד כשכתב בחשבון הטוויטר שלו מיד לאחר המשחק כי "יש רגעים בחיים שגדולים יותר מכולנו וצריך לשים בצד כל יריבות ופשוט לכבד".

כאמור, את וועדת המשמעת של איגוד הכדורסל כל זה לא עניין יותר מדי, כשזו למעשה אף לא דנה בביזוי טקס הזיכרון וייחולי המוות, כשזו העמידה את התל אביבים לדין רק על זריקת חפצים לעבר אוהדי היריבה העירונית מכבי.

למעשה, העונש שהשיתו בוועדת המשמעת על התל אביבים האדומים בדמות קנס כספי של 25 אלף שקלים בלבד, הכשיר גם את מה שלא דנו עליו כלל - את מפגן השנאה המביש והקריאות המייחלות למוות של אנשים, לכאורה.

עם עונשים כאלה, כל דיבור על מיגור האלימות מיותר לחלוטין.