זהירות עם האצבעות
זהירות עם האצבעותצילום: iStock

כאשר אומרים לנו שהעולם מלא בהפתעות, לרוב צמחים זה לא הדבר הראשון שעולה לראש. ריכזנו עבורכם את הצמחים המוזרים ביותר בעולם שמראים שלא צריך לזוז הרבה או לעשות יותר מדי רעש בשביל להיות מעניין.

עיני הבובה הרעילה

למרות שבמבט ראשון נראה הwhite baneberry כמו סדרת עיניים מפחידות, גם במבט קרוב יותר העניין לא משתפר. הצמח שזכה גם לשם "עיני הבובה" הוא ככל הנראה לא משהו שהייתם שמחים לגדל בגינה מאחורי הבית, ועם כל הרעל שמתחבא בתוכו, לא ממש מומלץ לבדוק את הטעם שלו.

סגולה לסיוטים בלילה
סגולה לסיוטים בלילהצילום: iStock

הצמח הטורף

מלכודת ונוס אולי נראית כמו עוגיית אלפחורס טעימה, אבל היא מעדיפה דווקא לאכול אחרים מאשר להיאכל. ונוס היא מ500 הסוגים השונים של הצמחים הטורפים והיא מצליחה למשוך אליה זוחלים ומעופפים קטנים ואף "לעכל" אותם.

הפטריה המדממת

פטריית השן המדממת לא תמיד נראית מלאת דם. למעשה, רוב הזמן היא בצבע לבן, אבל מדי פעם היא מחליטה להפחיד את הסובבים ולהפריש כימיקלים אדומים שמזכירים בעיקר פצעים חמורים. הפטריה אולי לא רעילה- אבל לא נראה לנו שזה מה שאתם רוצים לאכול לארוחת בוקר.

הגדול בעולם

מלבד העובדה שצמח הרפלסיה הוא הפרח הגדול בעולם, הוא זכה גם לשמות פחות מחמיאים כמו "צמח הגופה" בעקבות הריח הנורא שהוא מפיץ. לרפלסיה אין באמת שורשים או עלים והוא נוהג להתארח על גבי צמחים אחרים ולחיות בנעימים על חשבונם. אבל למרות הריח, תיירים מכל העולם נוסעים ליערות הגשם של אסיה בשביל לראות את הפרח הענק.

מזל שהריח לא מגיע יחד עם התמונה
מזל שהריח לא מגיע יחד עם התמונהצילום: iStock

בגובה של דירה קטנה

הלוף הענקי לא סתם מכונה כך, ויש סיכוי טוב שהוא אפילו יותר גבוה מכם. הלוף או פרח הגוויה, יכול להגיע לגובה של עד כ3 מטרים וכמו שמן הסתם ניחשתם- גם הוא לא מצטיין בריח הטוב שלו. הפריחה של הלוף יכולה לקחת בין שבע לעשר שנים, דבר שלא תורם לכך שהוא פרח בסכנת הכחדה.

בייסבול טבעי

כדור הבייסבול הירוק שבתמונה לא נראה מוזר רק לכם, אלא גם לעוד הרבה אספנים וחובבי צמחים. הצמח גדל בעיקר בדרום אפריקה והמראה שלו כמעט גרם לו להיכחד אבל בזכות עבודה מאומצת של מספר גופים הוא הצליח לשרוד עד היום. ואם אתם חושבים שהוא לא מספיק דומה לבייסבול אולי תוכלו לקרוא לו בשם השני שלו- צמח קיפוד הים.

כדור בייסבול או בכלל קיפוד ים?
כדור בייסבול או בכלל קיפוד ים?צילום: iStock

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!