סימספון הערב מול נס ציונה
סימספון הערב מול נס ציונהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

תוצאה ידועה מראש? ארבעה מששת המשחקים האחרונים בין שתי הקבוצות העירוניות של ליגת העל בכדורסל, עירוני נס ציונה ועירוני נהריה, הסתיימו בניצחון חוץ, כך קרה גם הערב (ראשון) כאשר נהריה ניצחה באולם לב המושבה, אולמה הביתי של נס ציונה.

שבוע ויום לפני שהן נפגשות במסגרת חצי גמר גביע המדינה בכדורסל על הכרטיס המיוחל לגמר הגביע הראשון בתולדותיהן אי פעם, נפגשו הערב נהריה ונס ציונה למשחק במסגרת ליגת העל הישראלית ונתנו לאוהדי הכדורסל תחושה שיש למה לחכות למשחק חצי הגמר ביניהן בשבוע הבא.

המשחק הערב בין השתיים התאפיין בהעברת הובלה מיד ליד ומומנטומים חד צדדים לכל אחת מהן, אך המילה האחרונה הייתה של נהריה שקלעה באחוזים נהדרים לשתיים, הגיעה ל-42 זריקות עונשין והייתה מרוכזת בסיום כדי לפתוח ריצה גדולה ממנה המארחת הכתומה לא הצליחה לחזור.

מי שבלט בשורות נהריה היה כמובן ג'רל מקניל שסיים עם 22 נקודות ושתי החטאות בלבד מכל הטווחים ודומיניק ווטרס שרשם דאבל-דאבל שני ברציפות. גם איתי שגב ודיימון סימפסון – שבעונה שעברה הגיעו יחד לשני גמרים – עשו עבודה מצוינת מתחת לסלים ונהריה שפתחה את העונה רע מצליחה לחבר הערב רצף ניצחונות ראשון העונה, כשגם בשבוע שעבר ניצחה בחוץ.

מנגד, נס ציונה סופרת הפסד שלישי ברציפות בליגה, זאת דווקא לפני שבוע גורלי עבורה - באירופה ובגביע שם כאמור תפגוש את נהריה למשחק בו יכולה לנקום על ההפסד הערב.

הכתומים מנס ציונה יכולים עוד לעלות לפלייאוף היורופקאפ אם רק ינצחו בחוץ את קלוז'-נפוקה במחזור האחרון בפער של למעלה משלוש נקודות. לפי איך שנראו הערב בבית, בחוץ אולי יהיה להם יותר קל.

נס ציונה יכולה להיות מעודדת מאוד מהרכש החדש-ישן ג'יי.פי טוקוטו שסיים את המשחק המחודש הערב בישראל עם 17 נקודות, 11 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-5 חטיפות. לצערו, זה רושם הפסד בבכורה המחודשת שלו בליגת העל הישראלית כשחבריו לקבוצה לא סיפקו את המשחק הרגיל שלהם.