מתרחבים בכל שנה
מתרחבים בכל שנהצילום: מבשר טוב - מוסקבה

שרשרת אירועים חגיגיים נערכה במוסקבה לציון עשרים שנה להקמת ״איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה״.

באירועים השתתפו שליחי חב"ד ומנהיגים של כ-200 קהילות, אליהם הצטרפו אנשי ממשל ודיפלומטים, נציגי ארגוני צדקה, נציגי דתות ופעילים חברתיים.

הכנס המרכזי התמקד בנושאים יהודיים העומדים על הפרק, פרויקטים חינוכיים וחברתיים, מדיניות נוער, פיתוח קהילתי, המאבק באנטישמיות ועוד.

באגרת ברכה ששיגר הנשיא ולדימיר פוטין, הוא ציין את תרומתו הגדולה של האיגוד ואת תפקידו לטיפול בנזקקים, בפיתוח יוזמות חברתיות וחינוכיות בעלות השפעה, וקידום ערכים מוסריים.

20 שנה ל״איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה״מבשר טוב - מוסקבה

"אני זוכר את התקופה בה התחלנו את הפעילות שלנו", סיפר רבה הראשי של רוסיה הרב ברל לאזאר, "היה צריך לפתח את הכל מאפס - החיים היהודיים בדיוק החלו לפרוח לאחר שנות המשטר הקומוניסטי, לא היו שום תשתיות ושירותים יהודיים כמעט. ועכשיו, אחרי עשרים שנות פעילות - יש לנו קהילות מלאות ופעילות ביותר מ-200 ערים, מאות פרויקטים תורניים, חסידיים, חברתיים וחינוכיים מרחיקי לכת.

''בכל שנה אנו פותחים עוד בתי כנסת חדשים, מרכזי קהילתיים, בתי ספר וגני ילדים. הקהילה היהודית הרוסית היא אחת הקהילות המתפתחות ביותר בעולם", הדגיש הרב לאזאר העומד בראש האיגוד.

נשיא האיגוד אלכסנדר ברדה הציג את הישגי הארגון לאורך השנים: "הישגיו של הארגון נמדדים לא רק בכמות אלא באיכות - חברי קהילותינו ממשיכים לצמוח ביהדותם, לאמץ ערכים יהודיים ומסורת, לבנות את חייהם ואת משפחותיהם על מורשתם היהודית".

במהלך השנים, הצליח הארגון להשיב עשרות בתי כנסת לידיים יהודיות, בנה ושיפץ ביסודיות 46 בתי כנסת נוספים, בנה מקוואות, והקים בתי ספר ומרכזים יהודים רבים.