סמוטריץ' וברקוביץ
סמוטריץ' וברקוביץצילום: דוברות

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ נפגש אתמול (שני) עם חבר מועצת העיר ירושלים עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות ודן עימו בנושאי התחבורה הציבורית בירושלים וסביבתה.

ברקוביץ הציג בפני השר סמוטריץ את חזון ירושלים כמטרופולין אשר ייתן מענה להסעת המונים טוב יותר מהיישובים מסביב לעיר. ברקוביץ הדגיש כי תוכנית טראמפ מחדדת את החשיבות של החיבור בין גוש עציון מעלה אדומים לירושלים.

ברקוביץ העלה עוד בפני השר את חשיבות המשך הרכבת המהירה עד למרכז העיר ירושלים, תחנה אותה קידם כסגן ראש העיר וקידומה נתקע בשנים האחרונות. ברקוביץ ציין כי יש לפעול להקמת תחנת הרכבת במתחם בנין תוך פיתרון הסוגיות השונות שם, ולקידום תחנת רכבת מהירה נוספת בחאן.

במטרה לפתור את המחסור בנהגי אוטובוסים הסכימו השניים כי הפתרון נמצא בשילוב אוכלוסיה חרדית וערבית בהכשרות נהגי אוטובוסים, וסיכמו לקדם הקמת צוות בין משרדי שיפעל לשילובם.

בסיום הפגישה הבטיח השר סמוטריץ' לבחון שוב את נושא מוניות השירות שאינן פועלות בירושלים. נציג ''התעוררות'' אלעד מלכא הציג קווי מוניות שירות היכולים לסייע לתנועת תושבים ומבקרים בעיר.

יו״ר התעוררות ברקוביץ הודה לשר וסיפר לאחר הפגישה: ״מצאנו אוזן קשבת אצל השר סמוטריץ׳. נושא התחבורה הציבורית עומד בראש מעייניו ואני מבקש לברך אותו על כך. אני מודה לו על ההיענות בשלל הנושאים שהצגנו ובמיוחד להקמת צוות בין משרדי לשילוב אוכלוסיות מכלל המגזרים בעיר בקרב נהגי התחבורה הציבורית בעיר ובטוח שיחד נצליח לקדם ולשפר את הנושא החשוב והנצרך כל כך לתושבי העיר ירושלים״.