הנשיא ריבלין והחיילים האמריקנים
הנשיא ריבלין והחיילים האמריקניםצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח הבוקר (שלישי) כ-30 קצינים מצבא ארה"ב מטעם ארגון JINSA, המבקרים בישראל במסגרת התכנית השנתית אותה מוביל מפקד המכללות הצבאיות אלוף איתי וירוב.

ארגון JINSA, Jewish Institute for National Security of America, פועל להעמקת הקשר בין ישראל לארצות הברית בדגש על היחסים הביטחוניים בין המדינות.

הנשיא ברך את הנוכחים עם הגעתם לירושלים והודה עמוקות על כל שהארגון עושה לקידום יחסי הביטחון בין ארה״ב לישראל. עוד אמר הנשיא: ״לישראל אין חברה ובעלת ברית טובה יותר מארצות הברית. הקשר האיתן בינינו מבוסס על ערכים דמוקרטיים משותפים, ועל אינטרסים ביטחוניים משותפים.

''שיתוף הפעולה הצבאי שלנו חשוב לא רק לביטחון ישראל וארצות הברית, אלא גם עבור המזרח התיכון כולו. הדבר חשוב במיוחד, בזמן שאיראן ממשיכה להפיץ טרור באזורנו ולקדם את תוכנית הגרעין שלה".

ביחס לתכנית השלום של הנשיא טראמפ אמר הנשיא: ״כאשר אנו ממשיכים להתמודד עם האיומים מצד איראן וסביבתה כיום, כולל ארגוני הטרור בעזה, אנו מסתכלים גם על ההזדמנויות ואתגרי העתיד. החזון לשלום שהציג הנשיא טראמפ בשבוע שעבר, מכיר בצורך של ישראל לשמור על אחריות ביטחונית על כל האזורים שממערב לירדן.

''ישראל חייבת להיות מסוגלת תמיד להגן על עצמה ובכוחות עצמה. לעולם לא נתפשר על ביטחון אזרחינו, אני מאמין שחזון שלום עם שכנינו הפלסטינים הוא מציאותי כי לא נגזר עלינו לחיות יחד, נועדנו לחיות יחד ואני מקווה ששני הצדדים ינצלו את ההזדמנות הזו, להתחיל מחדש משא ומתן ישיר״, הוסיף ריבלין.