האיחוד האירופי
האיחוד האירופיצילום: אייסטוק

האיחוד האירופי העביר בצהריים (שלישי) מסר חריג לישראל, ולפיו הוא מתנגד להחלת ריבונות ביהודה ושומרון.

"התקדמות בנושא לא תעבור בשתיקה", נכתב בהודעת האיחוד וצוין כי הוא "לא מכיר בריבונות ישראל בשטחים שנכבשו ב-1967".

באיחוד האירופי הגיבו לתוכנית המאה שפרסם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "יוזמת ארה"ב, כפי שהוצגה, חורגת מהפרמטרים הבינלאומיים המוסכמים. האיחוד האירופי ימשיך לתמוך בכל המאמצים שנועדו לחדש את התהליך הפוליטי, בהתאם לחוק הבינלאומי שמבטיח זכויות שוות ושיהיה מקובל על כל הצדדים", נכתב.

ראשי המועצות ביו"ש במאהל הריבונות

מוקדם יותר היום הקימו ראשי המועצות ביהודה ושומרון מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בדרישה להחיל ריבונות ביו"ש ובבקעת הירדן עוד לפני הבחירות לכנסת.

יו''ר מועצת יש''ע דוד אלחייני אמר במסיבת העיתונאים: ''אנחנו כאן כדי לחזק את נתניהו וקוראים לו לעמוד בהתחייבות שלו להחיל ריבונות על יו''ש.

"זה רגע היסטורי ויש לנתניהו גיבוי ציבורי ופוליטי. אני קורא לו להחיל ריבונות כבר ביום ראשון הקרוב", הוסיף אלחייני.

יוסי דגן: מאוחדים בדרישה להחיל ריבונות

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר ''אנחנו נמצאים כאן מתוך דאגה גדולה. באנו לכאן לחזק את ראש הממשלה אבל אנחנו מזהירים מפספוס ההזדמנות ההיסטורית, זו תהיה בכייה לדורות. הריבונות היא אבן יסוד במדינת ישראל. שלטון הימין עלול ליפול''.

דגן הוסיף "אם יורשה לי לצטט את סילבסטר סטאלון ברמבו 2 - מה אני רוצה? אני רוצה שהמדינה תאהב אותי כמו שאני אוהב אותה. אדוני ראש הממשלה מה אנחנו רוצים? אנחנו רוצים שתאהב אותנו כמו שאנחנו אוהבים אותך.

''נמאס לנו להיות הברווזון המכוער של ממשלת הימין. אנחנו מצפים ממך להודיע לחברינו בארה"ב שאנחנו השבוע מחילים ריבונות על כלל מרחבי ההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן".

דוד אלחיאני: "לאשר החלת ריבונות כבר ביום ראשון"

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן במאהל המחאהדוברות

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי "אחרי 50 שנה הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי על השטחים הנרחבים של ההתיישבות ביהודה ושומרון. הדבר הזה עומד כאן מולנו, אנחנו הרמנו את הדגל הזה, והדגל הזה הוא של העם כולו, הוא לא רק של מועצת יש"ע, אנחנו מייצגים כאן את העם.

''אנחנו קוראים לראש הממשלה להוביל את המהלך הזה. הוא האדם הנכון לנווט את התהליך הזה ברגעים אלו. אסור לדחות את המהלך, אלא לנצל את יכולותיו מול הממשל האמריקאי ומול העם שלנו, לנצל את הרגע, להחיל את הריבונות, לעשות היסטוריה ולקחת את העם שלנו לקומה הנוספת של האומה", כך נאמן.

יגאל דילמוני: "המשימה המרכזית ריבונות. עכשיו זה הזמן"

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר כי ''יש היום חצי מיליון של אזרחי ישראל שהם לא שווי זכויות. יש רגע היסטורי ואנחנו קוראים לראש הממשלה להחיל ריבונות, אסור לפספס את הרגע''.

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר ''אנחנו כאן כדי לתפוס את הרגע. אסור לנו לפספס את הרגע היסטורי. נתניהו הגיע להישגים כבירים. להחיל ריבונות זה לתקן עוול של 50 שנה ולהביא חיים מתוקנים לאזרחים שתורמים כל יום למדינת ישראל, אנחנו כאן עד להודעה חדשה''.

ישראל גנץ: "הזדמנות היסטורית לשנות את המציאות"

ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג אמר ''חצי מיליון תושבים ביו''ש הם לא סוג ב'. אסור לפחד מהחלת ריבונות. יש פה הזדמנות לעשות זאת ולהחיל ריבונות בהקדם האפשרי. זאת הזדמנות היסטורית שלא תחזור''.