יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: קובי ריכטר/TPS

אחד מראשי כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, הגיב בזעם על הענקת פרס ישראל לספרות תורנית לרב יעקב אריאל.

"החשיכה גוברת. השר רפי פרץ, שאמר על הלהט״בים שהם לא בריאים, מסדר פרס ישראל לרב אריאל, שאמר על הלהט״בים שהם נכים (ועוד כמה דברים גרועים אפילו יותר). אני לא יודע מה גורם להם לרצות כל כך להעליב ולהכאיב לאחרים, אבל זה גם לא מעניין", כתב לפיד בטוויטר.

הוא הוסיף כי "מה שחשוב הוא שכל אחד ואחת מאנשי הקהילה הלהט״בים יידע: הם מיעוט חשוך, הם לא חשובים, הם תקועים בעבר, גם בציונות הדתית פחות ופחות מקשיבים להם. אתם אחינו ואחיותינו, אנחנו אוהבים ומכבדים אתכם, לא ניתן לאף אחד לפגוע בכם ובזכויותיכם".

מוקדם יותר הודיע שר החינוך, הרב רפי פרץ, על הזכייה. "הרב אריאל מגדולי תלמידי החכמים בדור, העמיד תלמידים הרבה, ונמצא עשרות שנים במרחב העשייה ההלכתי בנעם וחן שראויים לה. על היקף היצירה התורנית שלו, על עומקה והשפעתה הוא ראוי לקבל את הפרס. ברכות גדולות והמשך עשייה ברוכה".

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי "הרב יעקב אריאל ראוי לקבל את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית על היקף היצירה התורנית שיש בה מגוון נושאים בארבעת חלקי שולחן ערוך. הלכות היחיד והציבור, האיש והאישה, מצוות התלויות בארץ וכן בתחומי הגות ופרשנות".

"תרומתו של הרב יעקב אריאל ליצירה התורנית מעבר להיקפה הרחב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים", כתבו חברי הוועדה.